Mně se na Pathfinderu 2 líbí, že se vlastnosti nenahazují ani nenakupují. Postava začíná s hodnotou 10 u všech vlastností a jak prochází jednotlivé kroky tvorby postavy - rasa (jo, jsem staromilec), povolání a zázemí - tak si ty hodnoty upravuje v návaznosti na svůj výběr. Mechanika tří akcí mi taky přijde zajímavá.
Co se mi naopak vůbec nelíbí, je layout té příručky a mechanika klíčových slov, kterých je tam mrtě, takže technický manuál harda. Hodně to zavání DnD 4E. Pokud PF1 byl DnD 3.75E, PF2 bych klidně nazval DnD 4.75E. Taky mě moc netankuje ten povinný výběr odborností (featů), protože jich člověk musí hafo nastudovat hned na začátku.
Celkově mi to přijde jako krok správným směrem a zahrál bych si tu hru rozhodně raději než PF1 nebo DnD 4E. Přijde mi ale stále jako kanón na vrabce. Raději než PF2 bych sáhl po nějaké OSR hře (Labyrinth Lord či Castles & Crusades) nebo DnD 5E. Na druhou stanu pro lidi, co mají rádi taktické DnDčko nebo propracované buildy postav mi to přijde jako ideální verze DnD.
Co jsem sledoval, tak reakce na PF2 jsou různé. Jedna část PF2 odmítá, že přestalo být kompatibilní s DnD 3.5 a jejich velkou sbírkou knih. Druhá část PF2 odmítá buď pro jeho mechanickou složitost, nepřehlednost nebo obrovitost (už z těch základních příruček je patrné, že na ně naváže bambilion rozšiřujících příruček). Většině se ale PF2 líbí a hodnotí ho jako krok kupředu.