Jerson: chtěl poukázat na to, že různé hraní se slovy "hrát podle pravidel" x " hrát s pravidly" x " ..." se hodí třeba do nějaké eseje, ale nepomáhá diskusi, protože ostatní diskutující si nemohou být jisti, jak přesně je to myšleno, a zbytečně se pak diskuse odklání od podstaty do vícero postů, které to vyvrací, upřesňují, reagují atd.
Držet diskusi pojmově jednoduchou a jasnou pomáhá jejímu plynutí :)
Když jsi předtím psal hned po sobě, že podle těhle pravidel hrát nejde, ale ty bys to zvládl, tak se nediv, že mě to zmátlo ;) ok, tedy vyjasněno.
To, co tady uvádíš "podle" vs "s" je pro určitou část hráčů (možná majoritu?) poměrně zásadní. Protože berou pravidla jako nástroj, či prostředí. A zatímco někdo bude říkat, že mu daný nástroj nejde vzít do ruky, práce s ním je odporně namáhavá, a že spaní na karimatce ve stanu není pro něj představa pohodlí, tak jiní jak už to u lidí bývá) budou nadšeně tvrdit, že ta si s tím nástrojem poradí snadno a dělá jim to radost s ním pracovat a že nejlepší hotel u moře není nic pro ně, oni chtějí tu volnost možnosti rozbalit si karimatku kdekoli s nebem nad hlavou, třebas u mraveniště a v dešti.
Celkem dlouhou dobu jsem studoval sémantiku, metodologii vědy, systémové vědy a odnesl jsem si z toho poznatek, že snaha o to, aby pojmy byly univerzálně platné je dobrá a žádoucí ve vědě, ale opakovaně a flagrantně selhává v běžném životě. Lidi totiž tenhle přístup nechápou.
Celý tenhle obsáhlý žblebt píši proto, že mi přijde zcela zákonitě, že se lidi neshodnou ani na tom, zda je Dračí Hlídka použitelná / dobrá, nebo ne. Fundamentálně proto, že si pod tím každý představuje něco jiného a každý má představu, že ten jeho pohledu na význam těch slov je ten správný.
Pro tebe použitelná není, z těch důvodů, které si popsal (a ty důvody jsou logické, nijak je nevyvracím). Stejně jako se kloním k tomu, že z hlediska herního designu má DH poměrně zásadní nedostatky. Jen se holt oba musíme smířit s tím, že tu budou lidé, kteří podle ní / s ní hrát budou a bude jim to připadat zábavné a skvělé, což v očích některých bude náš názor vyvracet :)
Stejně jako pod pohodlnou jízdou autem si každý představí něco jiného a já, ačkoli jsem jako děcko strávil v trabantu cestou na chatu víc času, než bych si přál, bych se klonil k názoru, že tím autem se "jezdit nedá" ... no a někdo jiný s ním projel několik kontinentů, což se může zdát jako vyvrácení.
Pojďme opustit tu část debaty, jestli je DH hratelné nebo ne, jestli se u ní dá hrát podle pravidel, nebo se hraje jen s pravidly. Ta debata nás nikam nezavede, jen bude stavět příkopy mezi lidi, kterým polarizuje jejich názory a tlačí je na jednu či druhou stranu barikády.
Mně se na této diskusí líbily ty části, kde se probíraly konkrétní nedostatky DH, případně konkrétní zkušenosti lidí s mechanikami DH (negativní i pozitivní). To mi přijde obohacující. A i tam jsem smířený s tím, že se lidi nedohodnou, ale nějakou informaci mi to přece jen přináší. Ta obecná část diskuse ne, ta je jen dohadováním :)
Sorry za dlouhý text
TL;DR: soustřeďme se na konkrétní věci z DH a snažme se vyhnout obecným hodnocením, které diskusi k tématu neprospívají