Nesouvisí to přímo s Hlídkou, ale… co je špatného na tom nastavovat obtížnost podle své družiny?
Když mám družinu akčních bouchačů, tak řešení založené na inteligenci postav mohu rovnou smést ze stolu s tím, že netřeba připravovat nějaké překážky s náročností, když to družina stejně tímto směrem nebude hrát. Takže o takovém řešení (přes inteligenci, nebo charismatické mluvení) nebudu ani moc přemýšlet, ačkoliv nějaké určitě existovat bude.
A naopak silová cesta může být poměrně náročná, protože družina chce výzvu. Ale také by silová cesta měla být možná (dobrodružství se vytváří pro zábavu hráčů a PJ, nikoliv proto, aby se postavy někde zasekly, protože na další postup jim chybí INT nebo WIS).
Když budu třeba i stejny námět hrát s jinou družinou, dejme tomu dva agenti ala lupič a vrah, tak zase připravím víc alternativních cest kanály a po střechách (nebo budu alespoň počítat s tím, že je to může napadnout) a připravím si pro takové cesty adekvátní překážky.
Ono koneckonců obtížnost stejně popsané překážky závisí i na settingu. Chlap se sekerou je v hororu něco před čím se má utíkat, v akčni hře protivník k boji, u superhrdinů minion, který se vyřadí kopancem a tím mizí ze scény.
A buď tedy mají postavy v hororu BOJ 0, zatímco Batman BOJ 20, nebo (abychom zabránili devalvaci a počítání s vysokými čísly), mohu změnit sílu překážky adekvátně hrdinovi.