Udivuje mě s jakou vervou se zde někteří opírají do pravidel Dračí Hlídky, přičemž ani betaverzi nezahlédli ani z rychlíku. Chápu drbání ale odsuzování na základě pár snímků vytržených z kontextu?
Log 1=0 píše:
Petrhorn hlavně oživil na RPGF diskusi o mrtvosti DrD, kde ho nejen hájil, ale byl z něj stále po mnoha letech nadšený. Ovšem i na něj dolehl fakt, že DrD se fakticky nedá sehnat. Jestli by nevzbudila DH nadšení u něj, tak by to mohla jít rovnou zabalit.
To “oživení diskuze” byla odpověď na pár dní starý příspěvek, DrD jsem v něm nehájil ani z něj nebyl nadšený a vážně na mě nedoléhá, že se nedá sehnat. Proč máš zapotřebí si něco takového vymýšlet? (
https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?p=587001#p587001)
Z čeho
jsem nadšený je Dračí Hlídka, kterou hraju s bandou už rok v beta verzi. Hrával jsem DrD, Shadowrun, zkoušel jsem opakovaně Pathfinder i D&D (nefantasy žánry ani nezmiňuju) ale Hlídka mě svým kouzlem a jednoduchostí dostala. Pro hru s kamarády, kteří se chtějí u hry bavit dát si u toho pivo a nechtějí hledat kalkulace, výjimky a tabulky je Hlídka ideální systém.
Log 1=0 píše:
KOSŤA: jak je možný že zakrslej gnóm s výškou ani né metr se ohání obouručíkem stejně dobře jako elf?
Dává smysl, aby byly některé kombinace slabší než jiné, a může to do hry přinést volby, které mají někteří rádi. Ale pokud je ten rozdíl moc velký, tak je to ze siulačního hlediska zbytečné a z herního hlediska to tu volbu zcela odstraní.
Hlídka sice dává rasový postih, ale hratelné je to naprosto v pohodě. Důkazem jest kámoš, který je v TTRPG začátečník, s Gnómem Válečníkem aktuálně odehrál 12 sezení a baví ho více než Obr Válečník, kterého poslal zabloudit do lesů. ????
Navíc je ve hře systém vylepšování atributů každé 3 úrovně.
ShadoWWW píše:
Srsly. Oni tam nechali odstupňované magy, pardon manu, dle hodnoty vlastnosti a v tak velkém možném rozpětí? To si zas říká o elfy kouzelníky a hobity alchymisty s 21/+5.
Bylo to tu vyvrácené několikrát ale doteď se to vytahuje. Tabulka je určena pro alchymistu, není to jeho maximální ale aktuální mana a získává ji odlišným způsobem než kouzelník. Obecně získávání many, duševní síly a přízně je vstřícné, i pokud má postava potřebný atribut na těch nejnižších možných hodnotách (očekává vůbec takový hráč, že bude primárně kouzlit?), svede toho seslat dost. Z těch 20 her co jsme na Hlídce odehráli se stalo jen jednou, že by někomu opravdu došla mana a byla to chyba hráčů, protože kouzelnici nenechali ani minutu času na nasátí nové many, než triggerovali boss fight.
sirien píše:
Nebo můžeš přesunout svůj pohled z designu '90 do designu '10 a zjistit, že třeba v DnD 5e sou elf kouzelník a půlork kouzelník úplně jiné buildy s nimiž se zachází dost odlišně, ale oba ty buildy sou naprosto validní a hratelné. Což kouzelník co nezvládá kouzlit a nemá to ničím kompenzované neni.
Kompenzace jsou v Hlídce vždy, pokud atributy rasy vyzdvihují OBR, postava je v boji pohyblivější, pokud SÍL – postava unese těžké zbraně, pokud CHA - postava obstojí častěji proti očarování…
Co se týče šancí na seslání kouzla, cca okolo třetí úrovně přestávají mít hráči problémy většinu kouzel sesílat. Vezmu nejextrémnější případ (hráč chce z masochistických důvodů hrát nejhloupějšího obra kouzelníka na světě) úspěch seslání kouzel s nejnižší obtížností je na první úrovni 50%, na druhé úrovni 60%, na třetí 80%, na čtvrté 90%... Pokud by ten obr měl alespoň průměrnou inteligenci, zvedá se to všechno o 10-20% a to nepočítám s možnou výhodou – při povedeném RP to klidně na první úrovni může dostat i na 100%.
Takže v běžných situacích nuance v sesílatelnosti jsou, ale že by to hráče omezovalo se říct nedá.
Mimochodem pokud je dostatečně silný i útlý elf kouzelník, může nosit rytířskou zbroj a obouruční meč a stát se z něj spellsword. Všechno je o buildu ;).
Autoři Hlídky do projektu opravdu vkládají hodně a díky věcem, jako ježdění po akcích a bezúplatném rozeslání výtisků do institucí pro děcka, tady budují něco za co bychom měli být rádi. Nechápu tu nevraživost. Pokud DH bude úspěšné, děcka co na něm vyrostou budou určitě podhoubím i pro JaD.