siriene: když chceš o DH rozumně diskutovat, fakt si to přečti ... jinak je to o tom, že se na různých příspěvcích chytáš toho, co si myslíš, že z toho rozumíš.
jako chápu, že se ti ten shit nechce číst, protože to pro tebe nedává smysl a máš jiné věci na práci, hrát to nebudeš a maximálně bys pak nad tím pěnil, s jakou hovadinou jsi to trávil čas čtením.
ale když jen vítězoslavně nad cizím příspěvkem jásáš, protože máš pocit, že potvrzuje to, cos tvrdil ty, nebo vyvrací to, co tvrdil někdo jiný ... to nemá moc úroveň
To, že DH některé aspekty boje neřeší ... prostě znamená, že se v něm nedějí. Grappling nemá více systémů a v něm se fikčně ty věci nedějí. Ano, je to omezující. Ne, není to složitější. v člověče nezlob se taky neřešíš, jakým způsobem přesně je figurka vyhozená. a DH, stejně jako jiné systémy, na některé reálné činnosti nemá mechaniky.
Tedy postoj těch, kteří tvrdí, že když v DH není grappling, tak je to vlastně "složitější boj", nesdílím. Viz hraní DrD, kde to bylo identické.
Log: nováčci s typem zranění řeší to, že na něj musí myslet, je to další faktor v rámci rozhodování a vyhodnocování. Není to nic nepochopitelného, ale je to něco, co musíš brát v úvahu, což je pro nováčka "věc navíc".
RoVan: jestli jsi jako nováček 5E nikdy nemusel řešit, kolik bousových akcí můžeš udělat, když je máš z různých zdrojů, jestli můžeš dělat BA i když nemáš zrovna žádný zdroj atd ... tak ses s BA asi nesetkal :) a nebo to, že máš v DND nahráno dost, ti od těhle otázek pomohlo, protože už je ti to jasné ... mamince s dětmi, které tu jako příklad dával Jerson, to od začátku jasné jednak nebude, druhak se k tomu bude muset vracet a děti v tom budou mít guláš, to si buď jistý.
Aegnor píše:
Chci protivníka chytit, aby neutekl s MacGuffin. Jaký nástroj na to DH má?
Nemá na to žádná. Takže jestli chceš tyto situace ve fikci řešit, tak je pro tebe DH špatný systém. Ale je to "jednodušší systém", protože si nemusíš celou problematiku grapplování nastudovat a brát ji při boji v potaz. Fakt nechápete rozdíl mezi jednoduchostí a bohatostí systému?
Aegnor píše:
A jak se v DH vlastně umírá?
Pakliže se dostaneš na zápornou hodnotu 10 + oprava odolnosti, jsi mrtvý.
A prosím neřeš, jestli to je horší než to, co má DND, já si myslím, že to pro mnoho lidí horší bude ... to, o čem mluvím, jsou pravidla pro umírání. Ta jsou v DH JEDNODUŠŠÍ. Neříkám, že LEPŠÍ.
sirien píše:
Jasně. ŘÁDOVĚ složitější.
Jasně, jak říkáš :)