Ach jo.
Samozřejmě, že hráč dostane popis dveří. Bude to něco ve stylu "dveře bytu komisaře Gordona, staré a už notně oprýskané" nebo "dveře sejfu Lexe Lutora, vybavené patnácti elektronickými zámky a sadou příčných a podélných výstuh". Ne zdržující detaily o přesné tloušťce a materiálu.
A "vlastnosti prostředí" se samozřejmě promítnou. Skrze DC.
Xeth píše:
Proto "super" vlastně vůbec super není.
Ale Lois nemá být "super" ona má právě být obyčejná, ale z tak "super" světa, že i obyčejný člověk je vlastně "super" oproti lidem ze světa přízemnějšího.
Co se týče Profesora X. Napsal jsem ti, jak to vypadá v superhrdinských příbězích které znám. Mám pocit, že když to bude fungovat jinak, velmi to změní vyznění těch příběhů oproti tomu, co je běžné v žánru. Ty mi tvrdíš, že to může být jinak, ale žádný "jiný" takový příběh neznáš, nebo jsi mě na něj alespoň neodkázal. Tak jaký to má smysl?
Xeth píše:
to je ten tvůj průchod super Lois bandou teroristů v normálním prostředí. Ale to mixuješ dvě různé věci.
Myslím, že začínám chápat.
To, že se zvednou staty "průměrného teroristy" neznamená, že se automaticky obdobným způsobem zvedne náročnost akce "proplížit se proti pěti teroristům". Ty, zdá se mi, přistupuješ k věci tak, že "náročnost akce" nějak "vypočítáváš" ze statů jednotlivých teroristů. Ale to není to, co dělám já. Já určuji náročnost překážky ne s jejích dílčích elementů, ale porovnáním s ostatními překážkami ve hře.
Něco jako když máš pětistopou a pětimetrovou tyč. Na každé můžu vyznačit pět (resp. tři, a dvě jsou na koncích) značek. Jedna z tyčí má mnohem větší délku, ale každá má stejný počet značek. Délka je to, jak popisuji překážku ve fikci, značky jsou to, co se promítne v mechanice. Už je to jasnější?
Ano, vede to k tomu, že v jednom žánru je možné, aby se člověk proplížil kolem své pravidlové kopie a v druhém ne (resp. spíš to je v obou možné, ale s výrazně odlišnou pravděpodobností). Ale to je v pořádku, protože ty žánry a světy mají být odlišné.
Xeth píše:
Pokud jde o "rozbití systému" vypravěčem, tak mi to spíš připadá jako rozbití tvé představy o tom, jak by to mělo fungovat.
Do jisté míry máš pravdu. Je čistě věc mé představy, že DnD scény nemají vypadat
takto. Pokud to ve hře chcete, tak si samozřejmě můžete říct, že u vás mají commoneři nebezpečnost 10. Hráčské postavy budou vypadat jako těžcí lůzři, ale to asi chcete, takže kdo jsem já, abych vám v tom bránil.
Jen to jaksi není to, k čemu je DnD určeno. Stejně jako není určeno pro ty bambiliony filmů a knih, o kterých mluvíš. Samozřejmě, můžeš udělat hru z "d20 rodiny", která bude sedět perfektně. Ale už to bude vyžadovat hrubší zásahy do systému.
Btw, pro JaD podvodní boj řešíme, protože DnD, tak jak je nastaveno, má ve svém bestiáři podvodní potvory, kalirované dle stejného měřítka, jako ten 4 HP commoner.
EDIT: Aegnor mi rozumí a říká to samé, co se snažím říci já.