Plz píše:
Jerson zase Omega a její pravidla. Je někde k nahlédnutí k přečtení?
Ne, ale pro tento případ by ti mohlo stačit, že hráč si namíchá vlastní balíček karet (černá - červená) v poměru cca 2:1, při testu snímá vrchní kartu, a když je na ní černá, tak uspěl, a když červená, nastaly komplikace.
Gurney píše:
Z mých zkušeností si i ti největší roleplayeři alespoň občas házet chtějí. A už jsem hrál hry, kde za celou dobu na žádný hod nedošlo, a prostě tomu něco chybělo.
Nevím jestli jsem největší roleplayer - považuju se za hodně velkého roleplayera a jak jsem už napsal, hody mi nechybí, a házet bych si vůbec nemusel. Někdy bych takovou hru chtěl zkusit hrát.
Píše:
Jinak mají kostky ještě jeden pozitivní efekt a sice to napětí, když někdo háže na něco fakt důležitého. O to bych fakt přijít nechtěl.
Vzhledem k tomu, že u hry nehážu a hráči se často ani nedozví, jakou kartu si vytáhli (to až zpětně), dosahuju napětí pomocí popisu, ideálně s pomocí hráče. A mám zkušenost, že je napětí pak ještě o kus větší, než by bylo možné s kostkama.
(Třeba v případě, kdy karta ukáže, že výstřel z pistole postavu minul a jen skrz naskrz prostřelil její silný plášť. Když jsem hráči řekl "ucítil jsi náraz a pláštěm skrz naskrz prolétla střela", hráč dalších pět minut (spolu se mnou) popisoval, jak se jeho postava z posledních sil pere s nepřítelem a jak se ho snaží umlátit, a pak jak padne do sněhu, leží, čeká na bezvědomí ... a ono pořád nepřichází ... tak se tedy po chvíli ležení ve sněhu začne zajímat, jak že to s tím jeho průstřelem vůbec je, a najednou s překvapením zjišťuje, že mu vůbec nic není. Nedovedu si představit, jak bych takového výsledku dosáhl, kdyby si hráč hodil na uskočení a viděl, že uspěl.
Tarfill píše:
Ještě k tomu házení v D&D:
zrovna v těchto pravidlech jsou mechaniky či kouzla, odbornost štěstí apod, nebo nějaké jiné dovednosti spojené s možností přehození nějakého hodu před vyhodnocením situace, kde se rozhoduje, jestli hod, který byl hozen, bude platit, nebo jestli se bude házet znovu. I z tohoto principu tedy nelze, aby v těchto pravidlech házel jen GM. To by úplně ztratilo smysl rozhodování hráče.
Zrovna tohle bych řešil tak, že bych GMmovi řekl "vydám ze sebe všechno, abych uspěl", a očekával, že v případě neúspěchu si GM hodí znovu. Ale samozřejmě je to spíše nouzové řešení pro pravidla, která s hody hráčů a metahením rozhodováním natvrdo počítají.