Gurney píše:
Nevíš v kterém modulu to bylo?
Základní modul, kapitola o historii.
Ta kapitola o historii je vůbec awesome ukázka ignorance původních autorů - "současnost" Tarie je snad to nejnudnější a nejnezajímavější období ever a hrát v něm je totálně o ničem v porovnání s různými jinými historickými obdobími. Jen tak z hlavy si vybavuju:
- invazi dark-šamanistických barbarů (vznikající a sotva stabilizovaná civilizace vs. dark-blood magic barbaristická anarchie)
- periody bojů o ty jižní ostrovy (pirates ftw!)
- ta brutální válka se sousední Urgurou, kdy se Urgura probila takřka do středu celého poloostrova (war, war! WAR!)
- ta pasáž se zešílenejma druidama kdy takřka spojili Severní a Jižní hvozd (tohle je hodně o DrD věcech, ale šlo by to přestylizovat a překlopit... native rebellion vs. winning occupants!)
...a pak různé lokální konflikty, třeba ty hádky o ty hory osídlené high elfy a alchymisty atp.
Gurney píše:
Už delší dobu mám v plánu si přečíst Nemrtvé a světlonoše. Už roky na tuhle příručku slyším v podstatě jen samou chválu a to od lidí, kteří už DrD dávno nehrají.
N&S byly fakt epicky silnej modul kterej kvalitou hravě konkuruje i překonává západní standardy.
Základní book Asterionu působil suše, N&S tomu ale dali krutopřísnej promise že ten základ je jen takovej fundament další tvorby co bude naprosto awesome. Bohužel, ten promise nebyl nikdy naplněný a všechny další moduly už padly hluboko pod úroveň N&S a nikdy se k ní zpátky vlastně ani nepřiblížily.
Některé ty sourcebooky byly... zajímavé a na úrovni, to zas ne že ne (třeba Temní bohové se mi osobně líbily), nicméně už to prostě nemělo tu progresivitu co měly N&S.
Gurney píše:
Je to to samé jako Nevidění?
Vůbec ne. Je to něco jako WoD Shadowrealm (životní prostředí závislé na emocích, pocitech a jejich rezonanci) zkombinované s tak trochu grim Faerií.
Máš Stínový svět, paralelní svět - celý svět, něco jako "astrální planetu", která je velmi volně navázána na Asterion - různé geografické body A a SS mohou souviset, nicméně jejich vazba je individuální, geografie A a SS jsou odlišné a nejsou v přímém překryvu.
SS je životně závislý na A.
Emoční rezonance A se může kumulovat a nakonec dojít do bodu, kdy vytvoří průrvu, kterou je schopna projít některá ze Stínových bytostí. Ta se okamžitě po průchodu stává 100% Asterionskou entitou - získá fyzické tělo (není-li z podstaty nefyzická, ale takových moc není) s biologickým fungováním (obvykle mají - zejména nižší z nich - i všechny biologické potřeby jídla, pití, spánku...)
Stínové bytosti jsou vázané na svou emoci (nebo kombinaci emocí) a podle toho se chovají (vyhledávají onu emoci, vyvolávají ji, brání ji... žijí z ní, chovají se podle ní).
Podle emocí - zejm. jde-li o specifičtější kombinace emocí - lze Stínové bytosti i tak nějak kategorizovat (například stínoví nemrtví mají nenávist+strach - ano, nekromanté mají skutečně velmi chutné mučírny, Světlonoši - antiteze nemrtvých - zase "naděje+láska")
Stínový svět má samozřejmě vlastní skutečně geografické realmy příslušné určitým emocím, různí čarodějové nebo guruové do něj dokáží vstoupit (warning, danger inside, enter on your own responsibility, insurance doesn't apply)
Je to doclea elegantní koncept. Vytváří dost limitací, na druhou stranu ale má zase hromadu potenciálu.
Píše:
Wow, takhle podáno zní ten metaplot dost dobře. Ještě za dob DrD jsem četl nějaké věci k Asterionu (pamatuju si z toho hvozdy, skřítky a strašně husté drakolidi
Skřítci sou super nudná a super otravná variace na Japonsko. Fakt zoufalá.
Drakolidé ve skutečnosti nejsou moc zajímavý prvek světa, ale jsou to zajímavá NPCčka - ty jejich individuální životní příběhy a osudy jsou fakt hezké pseudo-povídky uvnitř Asterionu a prakticky každého jednoho z nich jde krásně nenávidět nebo s ním soucítit, popř. mu fandit.
V "současnosti" žijí z deseti pouze čtyři, Ryam je takovej boring klaďák, ale to jak se k tomu dostal je docela epic tale, Zyl je správnej záporák-odpadlík, ten alchymistickej génius je fakt ukázka super-tragického romantického příběhu a ten psionik co je u Khara, ale vlastně na něj už dost jebe je zase dobrá ukázka depresivity.
ShadoWWW píše:
Asterion je impozantní hlavně tím, že má podrobně popsaný téměř celý kontinent.
Upřímně - chápu, že to je impozantní a cool, ale mě osobně by jako Vypravěči ta detailnost každého čtverečního kilometru dost iritovala a překážela. Ta úroveň zoomu v níž je popsaná Taria mi vyhovuje víc.
Kromě toho, geografické moduly Asterionu jsou spíš z toho slabšího. (i tam jsou samozřejmě perly, třeba... Rillanon? To město nad pouští... je fakt dobře dekadentní město ve kterém by šla odehrát třeba celá kronika a vůbec bys z něj nemusel vylézt... bohužel zbytek toho prostředí a tedy i sourcebooku je dost o ničem, samý zprzněný fremeni a poznámky o Zylovi na jihu, jenže popis Zylovy domény tam už neni)
Píše:
Jak už zmínil Sirien, na Asterionu je tzv. Řád, který z extra dobrých jedinců dělá dobré draky, ze špatných skřety a z extra špatných zlé draky. U hráčských postav se to ale v podstatě neprojevuje.
abychom byli přesní, Řád světa je o hodně obsáhlejší dokument. Taková Sbírka zákonů.
To o čem je řeč je Tvárnost činů, což je součást Řádu (asi jako... trestní zákoník?).
A posloupnost pro dobro je člověk-hrdina-drak, posloupnost pro zlo je člověk-skřet-drak.
Přičemž Tvárnost teda vulgárně nadržuje světlé straně, takže ne že by to byla úplně 100% neutrální karma.
Ohledně historie: celou jí neznám (opustil jsem Asterion někdy v dnešní půlce?), ale že Khar ve skutečnosti není záporák, ale klaďák jak svině bylo jasné už v momentě, kdy vyšel sourcebook o bozích. Celá ta slavná kladná 17tka jsou normální anarchisticky-diktátorský šmejdi co ani sami nezvládají dodržovat Řád světa který přísahali chránit, když se bohy stali. Khar na druhou stranu frajersky poslal k čertu samotného Stvořitele a následně se vždycky držel svýho.
A mimochodem, že rozjebal Arvedany bych mu ale vůbec nevyčítal, protože z toho co sem se o nich stihnul dočíst to byli takový změkčilí dekadentní hippie-pokrytecký socky až to bolelo, já bejt na Kharově místě tak tu jejich civilizaci s chutí smetu taky.