Osobně si myslím, že podobné ideologické slinty psali naposledy v Rudém právu, nicméně pokusím se být trochu jako ShadoWWW (když se po něm sirienovi tak stýská ;-) ) a přijímat cokoli, co napíší Wizardi s bezbřehým optimismem :-)
(Navíc teda pominu fakt, že moc nevěřím, že z falešné a neupřímné motivace může vzejít něco opravdu kvalitního - nicméně i tak to může být alespoň pozitivní).
1) Udělat orky a drowy komplexnější nemůže škodit - zjednodušit si je můžeme vždycky. Naopak to může dát víc prostoru roleplayi mezi divokými orkskými kmeny nebo v Podtemnu. Jen to nesmí přehnat, aby nebyli nemastní, neslaní nebo tím nerozmělnili některé zápletky či atmosféru úplně do ztracena. (O atmosféru se bojím asi nejvíc).
Ostatně posun od archetypálních charakterů a ras k jejich "civilnější" a "skutečnější" podobě je obecně fantasy trend, který trvá už dlouho.
2) Źe opraví nějaké "nešikovná" vyjádření a podobně, která si někdo v příručkách našel... otrava, ale to je prostě současné USA (a bohužel čím dál více i svět okolo). Reálně to ale ničemu nevadí.
3) Ty rasové bonusy se řešily. Imho je to do jisté míry zbytečné rozmělňování, na druhé straně je to "nepovinné". Navíc jsem vždycky vnímal PC jako výjimečné "lidi", nikoli typické zástupce své rasy. Pokud teda někdo chce mírnix týrnix hrát elfího kulturistu či okouzlující půl-orčku, customizací se zbaví nepříjemného pocitu, že mu k dokonalosti chybí +1 na danou vlastnost. A bude hold dost výjimečný i v rámci vlastní rasy, rozhodně ne její typický zástupce.
4) Že k fantasy kmeni lidí (byť inspirovaném jakousi lidovou slovesností a představou o tajemných kočovnících) povolají "experta" na romskou kulturu je skoro až směšné. Koho zavolají na ty orky? :-)
5) Při zmínce o "sensitivity readers" obracím oči v sloup, ale tak Wizardi mají už kapacity na to zaplatit pár lidí, kteří dají speciální péči těmto "speciálním lidem".
6) Že hledají různorodé talenty a autory se (snad) originálním přístupem je už jen taková bla bla reklama. Což o to, kdyby se jim to skutečně podařilo a navíc ti kretivci byli krom "diverzity" taky dobří, světům a modulům to jen prospěje.
"We know that every day someone finds the courage to voice their truth, and we’re here to listen." Tahle věta mě sice trochu děsí, ale tak jsou to opět oni, kdo si na sebe plete bič. Nejspíš už mají oddělení na to, aby se s tím vypořádávali.
Btw, líbí se mi, jak na začátku mluví o tom, že "only a diverse group of adventurers can overcome the many challenges a D&D story presents," aby pak v půlce řekli, že si každý bude moci rasu přizpůsobit i co do bonusů, a tím ji vlastně unifikovat :-) Takže tu máme diverzitu velikostí, barev, rohů a ocasů, ale "vlohy" budou mít nakonec všichni stejné. Nějak tomu přestávám rozumět :-/