Mnauk píše:
přirovnání k "auře hustosti" určitě využiju :)
:)
Ono to mimochodem je myslím i oficiální postoj. Teda, popsané to je asi jinými slovy, ale obecně vzato to je prostě nějaká míra "rezerv" postavy které je schopná čerpat předtím, než to fakt failne a natvrdo reálně schytá.
Hodně se okolo toho spekulovalo už v dobách ADnD (tj. kdysi dávno, kdy u nás jelo DrD... v devadesátkách byla naše RPG scéna fakt hodně pozadu bohužel), ale natvrdo se tahle interpretace HPček (rezervy, nikoliv zdraví) deklarovala u Star Wars Saga Edition, protože u Star Wars prostě nedávalo stylizačně a popisně smysl, aby se postavy neustále zraňovaly - když sleduješ Star Wars tak tam nevidíš, že by do sebe Obi Wan a Darth Maul pořád řezali a po kouskách se odsekávali ani že by Han Solo s Leiou dostávali hit do ramene/stehna/paže od každého druhého storm tropera. Místo toho vidíš, jak se tam pořád šermujou a různě do sebe kopou a shazujou se a zuřivě si mlátěj světelnejma mečema až v jeden moment prostě jednomu z nich "dojde šťáva" a toho druhýho probije a jednou nebo dvěma ranama ho totálně vyřadí.
Odtud pak přišla logicky ta interpretace - Obi Wan a Darth Maul se spolu proháněj v nějakém industriálním komplexu a pokaždé když se odněkud zkopnout dolů, praštěj sebou o zeď nebo si daj pár zuřivejch ran které druhá strana sotva vykryje, tak si odškrtnou trochu těch "rezerv" toho co ještě zvládnou vydržet.
No a když takhle Qai Gon Darth Maula dostatečně unaví (seškrtá mu dost HP rezerv) dřív, než sám zařve, tak pak může přijít Obi Wan a už unaveného, vystresovaného a demoralizovaného Darth Maula zvládne umlátit rezervama na nulu a pak ho jedinou ranou přepůlit.
Tohle sem píšu hlavně jako abys měl případně inspiraci, jak to celé interpretovat při popisech.
Samozřejmě v DnD jsou efekty co jsou spuštěné zásahem, a které zdánlivě působí, že by mělo jít o zranění - typicky třeba otrávené zbraně které při zásahu zanesou jed do rány. Tady je snadná pomoc, že ránu za 10 HP co zanese jed pořád není nutné popisovat jako zranění, ale třeba jako nějaký stresový úskok a pak nějaké povrchové škrábnutí. Celé to je dost otravné a unavující, aby to ubralo 10 HP a to škrábnutí je dostatečné, aby zapůsobil ten jed (a škrábnout někoho je mnohem snazší, než ho skutečně zranit), takže i tohle se dá dost rozumě popsat v intencích té "aury hustosti".