Píše:
Chtěl bych se dále zeptat na váš názor ohledně hraničáře a jeho větvení. nepřijde vám beast master v porovnání s tím lovcem nějak slabší. Přijde mi zvláštní omezeni zvířat, které si může ochočit kdy jedna z podmínky je, že nebezpečnost musí být 1/4. Berte to spíš, že mne zajímá názor dalších hrajících, protože si to mohu jako GM samozřejmě upravit jak uznám za vhodné v kontextu světa (proč by nemohl mít ochočeného třeba lva tad.).
Souhlasím že Beastmaster je minimálně divný, v podstatě převzatý z 4e, kde zvíře sedí uprostřed akce a líže si... nic nedělá, dokud mu jeho pán explicitně nezadá nějakou akci, za což tento zaplatí svojí akcí, přestože to ingame nedává moc velký smysl. To omezení nebezpečností namísto levelem/hit dicem je taky divné, už proto že celá nebezpečnost funguje velmi pofidérně (jako obvykle, chtělo by se říct). Prostě je tam snaha beastmastera vyvážit a nedovolit mu mít v podstatě dvě postavy, i když tím logika ostrouhá.
efram píše:
další věc co mne zarazila je "Zdatnostní bonus" mám z něj takovej pocit, poměrně velkého boostu, kterej nějak nemá opodstatění. Respektive rozumím, že je vhodný a užitečný při odlišení toho, zda jsem v dovednosti zdatný či nikoliv. Nicméně defaultní nastavení dovedností je i tak dost vysoké (automatické). Přičítání zdatnostního bonusu ke zranění je rovněž také zvláštní.
Ten zdatnostní bonus co dostává navíc má reprezentovat beastmasterův výcvik a to že roste relativně vysoko má vyvažovat to, že zvířata samo o sobě nepostupují po úrovních, a zajistit aby zvíře bylo užitečné i na vyšších úrovních. To je asi zároveň i odpověď na to, jestli je lovec oproti beastmasterovi silnější - neměl by, protože relativně dost vysoká počáteční čísla zvířete + pánův zdatností bonus prakticky ke všemu by to měl vyvažovat. Ale nepočítal jsem to na způsobené zranění a myslím že to takhle ani poměřovat nejde - jak zhodnotit jestli je silnější, že lovec může každým útokem vystřelit dva šípy do dvou různých cílů oproti beastmasterovi se sokolem, který ho dokáže upozornit že se někdo blíží na dvacet kilometrů.
wlker, Arten: myšleno beastmasterovo zvíře, které dostává jeho zdatnostní bonus k dovednostem, útoků, AC i zranění.