ShadoWWW píše:
1) Procentový hod se používá na více místech. V PHB například ještě u Divoké magie.
Absolutně ani omylem. To, že je v názvu stejné slovíčko a figuruje v něm stejná kostka, neznámená, že to je stejná mechanika.
U kněze de o binární hod na úspěch schopnosti. Fail znamená, že schopnost zcela selže. Je to stejný, jako házet proti DC, jen tu je naprosto WTF úroveň granuality (a platí všechny námitky a kritika, která se v tomhle směru k d100 váže)
U Wild magic to je hod na volbu z mnoha možností (úplně jiný typ činěného rozhodnutí) a navíc jde o volbu doprovodného efektu (s pár výjimkami ať padne cokoliv se záměr zdaří jako k žádnému hodu nedošlo).
ShadoWWW píše:
2) Už od 10. úrovně je to 2x větší šance než kritický zásah v boji.
Špatná statistika je horší, než žádná. Statistika bez kontextu taky. Špatná statistika mimo kontext...
Šance, že kritnu, je 5%. Takže při 5 útocích na boj to je 25%. Při 10 útocích to je 40%. Po kritu můžu kritnout znovu. Pokud nekritnu, pořád můžu uspět. Tzn. nic mi nebrání útočit, kolikrát chci, kritnout pokaždé, když to padne a mít radost.
Šance, že uškemrám boha o pomoc, je level. JENŽE. Pokud uspěju, tak to dalších 7 dní nemůžu použít znovu (další unikátní WTF omezení téhle schopnosti, co se nikde jinde nepoužívá - to je už 4. nesystémová věc v jedné jediné schopnosti). Takže to nebudu používat ad-hoc, ale budu si to nechávat jen jako zálohu pro případ nouze. Až nouze přijde, tak to nejspíš nehodim. Žůžo.
(btw. 5. WTF je že tam neni žádnej limit na marný pokusy, takže buď o totéž nemůžu žádat znovu, což neni psaný, nebo to můžu dělat každý jedno kolo, takže pokud mám k dispozici... řekněme 2 minuty času, tak mám 1x za 7 dní DM fiat zázrak zdarma - nevim, co z toho je víc broken)
ShadoWWW píše:
3) Toto je přesně ta klerická schopnost povolání, která je zamýšlena jako ikonická - překračuje běžná pravidla a dělá unikátní výjimku z pravidel
je to totální bordel co zvládá ve 3 odstavcích vytvořit 5 unikátních mechanik a výjimek z mechanik a kterej navíc hromada hráčů pustí z hlavy a zapomene, že to maj.
Přímluva u boha se fakt dala udělat jinak, než takhle hloupě. Např. hodem na čistej proficiency bonus proti DC 20 (nebo CHA+prof proti 25).
Ironie je, že pravděpodobnostně to vychází skoro stejně, ale je to mohem systémovější (standardní d20 proti standardnímu DC se skoro standardnim bonusem (s CHA proti 25 úplně standardnim) pro class schopnosti...) A stačilo říct, že v případě úspěchu to je jakoby božstvo seslalo v klerikův prospěch Přání (tj. klerik nemá žádné negativní efekty, DM má jasné systémvé vodítko toho, co se má stát) a máš i standardizovanej výstup. Jen to 7 denní omezení by bylo dál takový divný, ale hej, z 5 WTF výjimek na 1 WTF výjimku snadno a rychle. Kdyby se nad tim někdo zamyslel.
(Btw. ano, tohle je pro kohokoliv také návod jak to schopnost hacknout, aby byla o 80% míň WTF a systémovější, aniž by cokoliv ztratila)
ShadoWWW píše:
proč má mít bojovník už od 2. úrovně dvě akce, když ostatní se jich nedočkají nikdy?
Protože na akce se čas počítá uprostřed divokýho boje a bojovník je na takovou situaci jako jedinej super-specificky trénovanej a tudíž se v ní jako jedinej dokáže tak super-efektivně vybičovat.
Další. ?
Kosťa píše:
pomodlí se a poprosí o to aby umřel Strad...a hráčovi to napoprvý padlo
Přesně. Proto je moje výše uvedená verze lepší. DM se prostě mrkne do pravidel, zjistí, že se klerik domohl Přání, dané přání cca odpovídá Power-word: kill, to je 9. level, Wish napodobuje jen do 8. levelu. Fail, bohové neposkytují intervence téhle úrovně, schopnost propadla.