Loki: Jenže praxe je že ve většině herních skupin jsou lidé v menšině a většina skupin žádné rasismy neprovozuje. A autoři to věděli už od dob playtestu. Tzn. Tvoje domněnky nepotkávají realitu toho jak se věci mají.
ShadoWWW píše:
Ten feat ale umí v některých buildech udělat víc, než co dává půlelf.
...ale jen v naprosté menšině dokáže udělat víc, než co Ti dává nějaká jiná rasa - ať už půlelf, půlork, trpaslík...
ShadoWWW píše:
A pak... ve hrách, kde se hraje hodně na atmosféru světa, všichni chtějí odbornost a být člověkem a nikdo nechce být půlelfem, na kterého se všichni dívají skrz prsty.
...hodně na atmosféru světa se hraje v menšině her
...v těch kde se na to hraje se na elfy vůbec nemusí koukat skrz prsty, to je nějaká Dragonlance/Sapek stylizace, v Tolkienovský půl-ušiska naopak docela rocks
...že i v těch hrách, kde by výše uvedené doměnky platily, chtějí být všichni člověkem, bys musel doložit, já to nikde nevidim
...i kdyby to byla pravda, pořád bys musel ještě navíc doložit, že chtějí odbornost
ShadoWWW píše:
Člověk v základní variantě je pak ideální pro začátečníky
ne?
Pro začátečníka nevidim jedinou výhodu člověka oproti většině ostatních ras. Pokud teda začátečník není totálně nedotčený jakoukoliv fantasy.
ShadoWWW píše:
Ono je nutné si uvědomit, že do pravidel se dostaly věci, které mají na fórech vesměs špatnou odezvu.
...jenže Ty tady předvádíš druhej extrém. Ono jedna věc je říct, že hráči na fórech sou někde trochu jinde a ne vždy potkávají obecnou hráčskou základnu, druhá věc je říct, že sou mimo.
Ono totiž můžou nastat dvě různé situace:
1:
Fórum: Tahle mechanika sucks.
Hráči: ...vůbec, pohoda // hrají v klidu dál, protože v jejich hře na tom nesejde
2:
Fórum: Tahle mechanika sucks.
Hráči: ...vůbec, pohoda // hrají v klidu dál, protože si neuvědomují, že tam něco funguje silně pod svůj potenciál
Tzn. to, že Ti něco nevadí, neznamená, že to je správně. To jak je člověk navrženej hráčům nemusí vadit, protože sou na ten koncept zvyklí a protože to nemá žádnou přímou nevýhodu - nicméně to neznamená, že to nešlo udělat o dost líp.
Jinak ano, design skill je právě v tom tyhle dvě situace umět rozlišit. Což se Wizardům u 5e kupodivu velmi překvapivě dobře dařilo - ale zjevně to nebylo 100%.
ShadoWWW píše:
Mají dát na hráče na fórech a lidi z organizovaného hraní (dnes AL, dříve RPGA)?
Teda, házet vinu za 4e na hráče RPGA je dost overkill.
4e skončila jak skončila protože sny o MMO RPG and shits, hráči s tim neměli nic moc společnýho.