O víkendu jsem zjistil zajímavou věc. Abych mohl hrát vlastního sourozence jedné půlefské postavy, předělal jsem si lidskou postavu na půlelfa a díval se, jak to ovlivní hodnoty abilit. Zatímco původní, lidský nástřel postavy měl počáteční staty 9, 16, 12, 10, 14, 16 (point-buy), po převedení na Half-Elfa to bylo 8, 16, 12, 10, 14, 16.
- Výhody původní lidské postavy: dump stat 9/-1 místo 8/-1.
- Výhody půlelfí postavy: proficiency do dvou skillů, darkvision, imunita proti magickému uspání, výhoda proti očarování a jeden jazyk navíc.
Hrozně rád hraji za lidi a půlelfi mě ze všech ras přitahují nejméně, takže až budu příště hrát nějakou charismatickou postavu, budu muset dost bojovat se svým powerplayerským já, abych neřekl: "Nemohl bych hrát člověka se staty půlelfa?" Mojí jedinou nadějí je, že jsem něco přehlédl, a ve skutečnosti to není tak nevyvážené, jak se mi zdá.