ShadoWWW píše:
Jinak pohádky jsou běžné "postupně se rozvíjejících úkolů". Zlatovláska a tři úkoly, Princ a večernice a tři zkoušky od bratrů, O Janovi a podivuhodném příteli a tři hádanky, co vysvobodí princeznu, nebo Třetí princ s podobným motivem, nebo pohádka (teď si nevzpomenu název), kde hlavní záporák - kostěj - šel zabít je po získání tří klíčových věcí,
No a bylo to v těch pohádkách (kromě té o čertech a třech přáních), že po splnění 3 úkolů byl hrdina vykostěn? :)
Tady právě i těch magických předmětů žádný rozvoj nevidím.
Je tam 9 rubínů, jsou dvě možnosti:
- použiju jich maximálně 8 a pak to zahodím ... ergo GM se snažil zbytečně
- chci vědět za každou cenu, co se stane po tom 9., ne snad, že by to postava potřebovala, ale hahaha, bude zábava
resp. je třetí možnost, že mě GM bude do využití 9. rubínu více či méně okatě tlačit, aby ... byla zábava a jeho snaha nepřišla nazmar.
tenhle typ manipulace mi nesedí.
Gurney píše:
Docela souhlasím. Co je pro tebe doopravdy cool magický předmět?
Magické předměty moc nemusím a jako GM s nimi šetřím. Ani jako hráč je nemám moc rád, není mi příjemný koncept závislosti na výbavě ... vždy raději slabší schopnost, než silnější předmět.
Když už předměty, tak ty, které umožňují dělat něco, co postava jinak neumí. Tedy ne předměty, které zesilují schopnosti, které už postava má. Ne meč +X válečníkovi, ne boty Tichosti už tak dobrému zloději, ne magy / sloty navíc kouzelníkovi atd To i přijde nudné a v určitých obdobích jsem měl i za to, že to kazí hru ... v každém oboru se pak profiluje jedna postava, na kterou ostatní vůbec nemají ... chápu ale, že někomu tohle profilování naopak přijde super.
Občas jsem magické předměty jako GM používal, když jsem měl třeba jen 2 úplně nemagické postavy v družině a nikoho jiného (válečník a zloděj), aby mohli dělat něco maličko "mimo" své obory a bylo tam trochu toho nadpřirozena, když to hráči chtěli.
Předměty by zas neměly zastiňovat běžné postavy v daných činnostech ... aby byl kouzelník najednou lepší v boji než válečník, aby zloděj nesesílat ničivější kouzla než kouzelník a všichni v družině se s radostí měnili pomocí prstenu do medvěda, až na druida, který ho nemůže nosit, protože je z kovu :)
Hmm, takže který mi přijdou cool ... těžko říc. Konceptem třeba takové, které dávají "něco malého" s možností "poškození/zničení" za větší efekt?
Nějaké, které přinášejí tajemno (což ten pekelný v tomto bodu splňoval) ... v závislosti na settingu. Záhrobní tematika, či napojení na Prastaré v Lovecraftovi, astrální síly atd.
Předmět, dávající nějakou jemnější formu DrD hobitova čichu? Umělá "Třetí ruka" s možností kreativního využití, ale zase ne gamebreakingového?
některé předměty zákaldem převzaté z Pikniku u cesty?
Je pravda, že není vůbec jednoduché říc, čím bych ty +3 meče nahradil :)
Xyel: a to byl někdo ochotný ty předměty používat? :-o děsuplné ...