Shadoww: Aby to bylo srovnatelné, tak třeba vůči tomu nudnému ignore resist featu nabízím čtyřkový:
Wielder of Piercing Flame: Firepulse ignores target’s resistance or immunity when you have combat advantage
-prostě je tam podmínka, která se dá poměrně realisticky naplnit, ale současně nutí hráče k nějakému taktizování.
Darkfire Warrior: Regain use of darkfire after reducing target to 0 hp
-případně drowí schopnost, která hezky pomáhá definovat drowí krutost. Hráč se prostě bude snažit, co to jde, dorážet nepřátele. Definuje to postavu, mění to přístup ke hře a dává to mechanickou výhodu, která funguje v nikoliv zanedbatelném počtu situací...
A co 13th Age:
Cackling Soliloquist (epic): Once per day, you can hog the spotlight when
using Cackling Soliloquist. When you do, you heal using a free recovery and steal the escalation die, keeping it all to yourself. Until the end of your next turn, you are the only creature—PC, NPC, or monster—that can use the escalation
die, and you treat the escalation die as if it were an 8. At the end of your next turn, return the escalation die to the table, one point higher than it was when you seized it. Make sure to remind everyone to be grateful they have it back.
-to je kurňa feat!
I stařičká 3,5 umí lepší featy:
Active Shield Defense
When Fighting Defensively while using a Shield, you do not take the normal –4 penalty on attack when you make an Attack of Opportunity.
When using an All Out Defense action using a Shield, you still threaten the area around you as normal and can make Attacks of Opportunity at a –4 penalty on the attack roll.
-zase něco, co se dá využít prakticky v každém souboji a reálně to něco dělá (vybral jsem ho abecedně, tudíž dost náhodou) - mění to postoj hráče k boji, kdy defenzivní boj najednou získává smysl...