Gurney píše:
pokud chcete použít staty rapíru pro katanu, tak se taky nic nestane.
...jen každému japonskem nepošahanému šermíři způsobíte migrénu, ale to je vpohodě, protože beztak používáte pro dualwielding pravidla pro double attack, takže nic novýho.
Katana je převážně sečná zbraň a fakticky její vlastnosti odpovídají jiným převážně sečným zbraním (šavle jsou docela dobrý vzor nejspíš) - oproti longswordu je se svou vahou dokonce relativně dost krátká (viz vedlejší téma, jedno z ke kataně odkázaných videí).
Osobně bych řekl, že to z principu není finesse weapon - finesse weapon jsou v RPG pravidlech standardně myšleny rapíry, kordy a podobné, tj. zbraně s nízkou hmotností, ovládané obvykle jednou rukou, které jsou takřka výhradně o rychlosti a technice a které způsobují zranění prakticky nezávislé na síle nositele (aplikace síly jim nic nedodává nebo je dokonce může poškodit, např. pokud bodnu a bodnu někam, kde to neprojde, finesse weapon skrz to neprorazim silou, protože se obvykle prohne (což je ok) nebo zlomí (což není ok)). Katana je naopak dost robustní a i v rukou někoho tak silného, aby s ní pohodlně mával jednou rukou, bude pořád závislá na síle v tom smyslu, že pokud do toho úderu dotyčný vrazí víc síly, tak prostě ten úder bude fakticky razantnější (snáz prorazí protivníkův blok, způsobí větší zranění), což pro finesse zbraně obecně neplatí.
Z nabízených možností je katana rozhodně blíž scimitaru (primárně sečný + občas bodný - totéž co katana) než kordu (primárně bodný + jen trochu sečný - opak katany).