Sirien: Imho je za tím v zásadě to, co říkají. Zřejmě došli k závěru, že online komunity v dnešní době budou žít i bez fóra udržovaného publisherem a položili si otázku, jestli jim stojí za to platit community managery, kteří se o oficiální fóra musí start, nebo ne. A zjevně došli k závěru, že se jim to nevyplatí.
Druhá věc je, že oficiální komunitní fóra firmu nutí komunikovat s veřejností určitým způsobem. I kdyby se řídili pravidlem, že veškerá oficiální vyjádření jdou ven jinými kanály a jejich zaměstnanci na fóra nepřispívají, pořád budou muset jejich community manageři dělat moderátorské zásahy - tedy jednat s potenciálními zákazníky z pozice síly a autority, místo z pozice někoho, kdo pouze nabízí určité produkty.
Osobní komunikace s komunitou může být fajn pro relativně neznámé studio nebo autora, protože těch aktivně diskutujících zákazníků nebude mít moc a bude se jim moci skutečně osobně věnovat. Od určité velikosti komunity už to ale fakticky přestane fungovat.
Dokonce i Blizardi, kteří jako jedni z mála dlouhodobě razí politiku otevřené komunikace tvůrčího týmu s komunitou, v poslední době přešli z větší části na twitter (protože ten má implicitně zabudovaná omezení komunikačního "bandwidthu") doplněný klasickou formou oznámení (patch notes, developer journal, conové prezentace, tiskové zprávy).
Další věc je, že se z komunitního supportu stává regulérní business, nezávislý na publisherech. Příkladem je třeba
Curse, což je relativně mladá společnost vzniklá právě z komunitního portálu, která je celá postavená na těchto službách (a před časem koupila například mmo-champion, v té době nepochybně nejkvalitnější wow-related news site - s vlastním fórem, btw).
Ostatně tohle:
Píše:
Reddit, Twitter, Facebook, Tumblr, and many other fantastic community-run websites
Je vůbec dost úsměvná hláška. Hodně bych se divil, kdyby kterýkoliv z těchto sajtů byl dneska "community-run" (facebook určitě ne, twitter určitě ne, ty zbylé dva imho taky ne). Což je možná taky důvod, proč jim přijde provozování vlastních fór redundantní - komunity se zcela zjevně přesunuly na profesionálně provozované weby.