ShadoWWW: Ok, uf, to bude delší :)
Takže, pro začátek postavy:
Bard. Skoro žádné zranění, ale samé bonusy/postihy (luck feat, bardic inspiration, ovládací kouzla atd.)
Sorcerer. Mega dmg. (twin spell FTW)
Paladin. Klasický tank. Hodně hp/ac. + obrovské bonusy na ability savy.
Fighter two-weapons. Hromada malým útoků.
Premisa souboje byla taková, že postavy onoho draka už kdysi dávno potkali. Tehdy to měli o chlup, ale povedlo se jim ho zranit natolik že utekl. Jedná se o černého draka. Postupem kampaně zjisitli, že on utekl za svým otcem, který jeho chování bral jako zbabělé a velmi nehodné jeho potomka. Proto dostal na výběr onu družinu najít a zabít, nebo u toho umřít. Navíc se postavy spojili s jeho starší sestrou, která se ho chtěla zbavit, a nabídla jim, že jej přiláká někam, kde ho budou moci zabít.
Takže samotný encounter:
Dračí synek dostal od otce tři artefaktové orby, které ho dělali mocnějším než obvykle. Proto na začátku souboje byl nezranitelný, a jeho dech byl několikrát větší a silnější. Navíc s ním šla taková menší armádka monster různých schopností. Úkolem postav bylo zničit tři orby pomocí svých dovedností (ty žluté kameny na bitevní ploše) aby drak přišel o svou nezranitelnost. Proti nim hrálo to, že všechna monstra na bitevní ploše měli různé schopnosti které jim omezovali pohyb, nebo jimi různě strkali do pohyblivých písků, trnitých keřů atd. Navíc tam poletoval onen černý nezranitelný drak, který se vždy nadechl jedno kolo, a druhé seslal obří dech, před kterým se museli schovat za kamennou stěnu (tilesy se stojánkem) jinak to postavy autokilnulo. Navíc ale postavy měli dvě výhody. Nedávno dobili jednu pevnost, tak s sebou měli každý jednoho vojáka, který nikdy nezraňoval, ale dával jim různě situační bonusy, a ona dračice, sestra draka jdoucího na porážku, lítala nahoře, aby se ujisitli že bratrovy nikdo nepřilítne na pomoc, a on sám že nebude moct utéci. Navíc jim slíbila že jednou za bitvu sletí dolů na jejich rozkaz, a spálí vše a všechny v jedné linii. (autokill všech co stáli v 6tiles wide pruhu přes celou mapu, a navíc to tam zničilo všechen terén.)
No, takže takhle to začalo. Co udělali postavy je to, že bard přes rituál z každého obtížnjého terénu udělal normální terén a všem mým nepřátelům ho stížil na dvojnásobek! Ještě si jako přípravu vyvolali hejno osmi obřích sov, které lítali po mapě, a ničili malé nepřátele. Paladin odlákaval černého draka, aby jeho dech nešel na jeho společníky, a zbytek družiny tam pobíhal a ničil orby. Když se jim to povedlo, z draka spadla neyranitelnost, všichni jeho už jednou zabití poskoci vstali z mrtvých a pustili se do regulérního souboje...no a tady to skončilo během dvou kol. Paladin se flashnul k drakovy na piedestal, dal mu kritiku smitem, drak ho sice chtěl odhodit machnutím křídel (ale jelikož paladin má ke všem sejvům +char a navíc mu bard dal +1k6), tak se nic nestalo. Sorcerer tam hodil nějaké blesky (drak autohodil sejv přes svůj trait) a následně změněný bard přes polymorpha po něm hodil kus kamenné stěny (byl změněný v Giant Ape, hod 7d6+6 dmg) a tím ho dekapitoval (opět kritika)...dvě kola. Družina na sedmé úrovni, proti nim starý černý drak, 14tá úroveň + hromada jeho hnusek.