Gurney píše:
ve spojení s nějakým dmg thresholdem a zaražením růstu po 10tém levlu mi přijde, že se chovají tak jak maj
Tenhle stop point mě irituje snad víc, než samotná inflace - je to naprosto schizofrení, jakoby se autoři nemohli sakra rozhodnout co chtěj.
Buď jedu postavy co expěj do supermocnosti a ty HPčka prostě nechám letět nahoru (a případně koriguju nárůst po celé délce trasy).
Nebo hraju postavy, co sou prostě v základu těžko zabitelný a v tom případě nasadim vysokou úroveň HP hned na začátek a pak jí už moc nezvyšuju.
Lvl strop růstu je naprostá podivnost, která ještě víc zdůrazňuje fluffovou nekompatibilitu HP - postava najednou dojde do nějaké fáze, která se jinak nezdá být ničím moc výjimečná a BUM najednou její raketově rostoucí survival potential zamrzne - žádné vysvětlení, žádná návaznost v něčem jiném.
Popravdě to ve mě vyvolává jedinej dojem, a to je banda amatérskejch designerů které nejdřív napadlo "hej, budem napalovat HPčka tak 1d12 za level, ať se to trochu hejbe", zapomněli to pořádně otestovat, pak přišel první hráčskej feedback a designeři prohlásili "jejda" a aby se s tim nemuseli matlat a všechno předělávat, tak tak jako od oka tipli místo a tam nakreslili tlustou čáru. Fakt super.
Gurney píše:
Jinak na boj v exaltech mrknu, fakt mě zajímá, jestli ty zásahy do bojovýho systému jsou fakt stejně intuitivní jako v DnD
Sou - houseruluje to takřka každá skupina co Exalted hraje, protože ten základní systém je tak rules heavy, že prakticky vzato si tam nakonec každej touží udělat nějaké drobnější úpravy.
Na druhou starnu ten systém je tak dobře napsanej a poměrně vyváženej, že nějaké zásadní zásahy snad nikdy nebyly třeba.
(zase to neber tak že by Exalted systém byl dokonalost, sou tam nějaký bugy které se prostě nezadařily - ale jsou známé a známé jsou i způsoby jak s nimi nakládat aby to nevadilo. Jediný co je tam fakt failový je social combat - byl to jeden z prvních komplexních pokusů o podobnou mechaniku a ne že by se úplně nepoved, je tam dost věcí co jsou ve hře super, ale bohužel tak jak je napsanej je takřka nepoužitelnej a neexistuje žádná jedna houserulová alter-varianta jak to pojmout aby se použitelnej stal, vzásadě si to tam musí každej nakonec upravit podle vlastní potřeby)
Jinak - zdrhat na 10% HP? Vaši záporáci sou idioti,
měli by se učit