sirien: co ti přišlo na rozdělení striker/controller atp. opruzné, To, že to bylo přehledné, fajn nápomocné?
powers = nuda. Fakt nesouhlas, je vidět, že se vyjadřuješ k něčemu, o čem prostě nemáš dost informací. Ano, je určitě řada powers u potvor, které jsou nudné. Ale jestli něco 4.5e přinesla, tak nové nápady v powers potvor. Takové, které bavilo hrát. Nebyly nudné, byly zajímavě navržené. Díky nim je třeba půlka potvor v Encounters řadě třeba na levelu 3 mnohem víc cool pro DMa i hráče, než leckterá paragonská či epická monstra. Přesně se ukázalo, že vůbec nezáleží na levelu, scalingu a podobných věcech, ale na dobrých nápadech a snadné mechanice pro její zápis.
A to zde, při vší úctě, nevidím. Jo, jasně, chápu, že je to teprve jádro. Ale pokud to jádro nápadně připomíná 2e a 3e věci, tak to asi o moc jiné nebude. Jen to bude barevnější, odřádkovanější atp. Ale určitě ne tak příjemné pro DMa jako 4e. A to říkám s plným vědomím toho, že se přípravám na hru věnuju fakt hodně dlouho.
ShadoWWW: Jak scaling? Kobold má 2 hp, tak je skoro minion. Tak proč ho tak nenazvat? Pokrytecké :)) Co jim bránilo, udělat ho prostě na jeden zásah? A Elita je prostě potvora 2x lepší, než běžná, na to nemusím scalovat? Asi máš pravdu, jen tomu nerozumím. Ten systém jednoduše zajišťoval, aby hlavní boss - kouzelník, neumřel v hned v 2. kole souboje jen proto,že měl i na vysokém levelu jen pár životů. Prostě tenhle systém hezky /až filmově - a v tom bude asi ten problém) odlišil, co/kdo je důležitý a kdo ne. Nic víc.
EDIT: Hmm..Alnag dvěma slovy "strukturování situace" elegantně popsal to, co já se tu neuměle snažím popsat v celém odstavci. Hezké! :))