chjo.
http://www.d20.cz/diskuze/tipy-diskuze/51760.i56.html#i56
A15 píše:
Pokud by to měla být hra, kde je taková moc běžná, tak netuším, proč proti ní neexistuje zcela běžná obrana
Existuje, ale bohužel byla popsaná až v sourceboocích, které se u nás nikdy moc nerozšířily.
Konkrétně se při stavbě budov které měly být izolované v rámci astrálu - což zahrnovalo jak korporátní budovy, tak např. luxusní apartmány - používaly mikrobiální fólie (cokoliv živého vytvoří v astrálu neprůchodnou stěnu - stačí úplně tenká vrstva třeba jen mikrobů - reálně se co se pamatuju používaly nějaké mořské chaluhy co byly geneticky upravené aby nevyžadovaly světlo, mikrobiální fólie se dávaly jen na okna kvůli ceně a nutnosti průběžného obměňování). Průchody pak bývaly řešené jako "korálky" - buď obdobnou technikou nebo s nějakou namotanou popínavkou.
Samozřejmě to nebylo dokonalé (nic není) a nemohl si to dovolit zdaleka každý a všude, ale dost to omezilo možnosti a omezilo to počet "vstupů" které bylo potřeba případně ohlídat.
Píše:
v astrálu se nám tu potuluje po skladišti mág? Fajn, protokol 2
Tohle už je problém - když se Ti tam ten mág dostane, tak funguje na jiné úrovni - možnosti toho zjistit že tam je se váží prakticky jen na entity schopné s ním následně interagovat. Jinými slovy standardní protokoly to mohlo mít jen tam, kde byli přítomní jiní magici.
Na druhou stranu ono zase z toho astrálu příliš kritických věcí vytěžit nešlo (když jsi ignoroval pravidla o astrální projekci z jednoho sourcebooku, která byla fakt broken - a popravdě ani nevim, jestli vůbec byla ve 3e, já je znám z 2e a vyhodili jsme je takřka okamžitě).
Píše:
A pokud má někdo stíhačku, která lze sundat hozeným šutrákem, tak ehm.
Teoreticky to opravdu možné bylo.
Prakticky to je perfektní ukázka rule laweringu a ten systém obsahoval mechaniky jak tomu bránit.
Šlo říct, že podobný útok je z podstaty považovaný za magický (protože je prováděn duchem a kámen duchem převzatý pro podobný manévr se stane dočasně duálním - tj. paralelně fyzickým a astrálním). V ten moment celé schéma padá, protože není možné magicky ovlivnit část stíhačky (magicky lze pracovat jen s celkovou aurou objektu, ne s jeho částí). Je to takový deklarativní patch, osobně se mi moc nelíbí (protože by se pak šlo hádat jestli to nesplňuje spíš podmínky pro manipulační zaklínadla, kde by to provést šlo, ale stíhačka by měla dostat možnost obrany, nejspíš...)
Snazší bylo říct, že stíhačka je obklopena magickou bariérou. Stíhačky sou
kurevsky drahé samy o sobě - vytvoření magického zámku, který kolem ní udrží ochranou bariéru proti podobným útokům, je poměrně dost rozumná investice. Popravdě bych se nedivil, kdyby stíhačky byly obklopené X podobnými kouzly - letectvo si to určitě dovolit může.
Obdobně šlo říct, že každou stíhačku doprovází v akci nějaký spirit, který ji před podobnými útoky brání (těch pár tisíc yenů trochu prodraží letovou hodinu v bojovém nasazení, ale oproti všem ostatním nákladům takové stíhačky asi žádná trága).
Píše:
Oskenovat strukturu kouzla a rozeslat na stanice policie a lovcům odměn.
A TOHLE bylo explicitně popsané a nebylo to ani omylem tak jednoduché. Ano, kouzla za sebou zanechávala rozeznatelnou rezonanci. Problém byl, že tuto rezonanci nešlo dost dobře obtisknout a předat.
Tj. jeden kouzelník který se setkal znovu s kouzlem jiného kouzelníka tak mohl poznat, že jde o kouzlo tohoto jiného kouzelníka, pokud si dal tu práci a rezonance obou kouzel si prostudoval - ale bylo to těžší, než např. znovu poznat obličej (a bylo to ještě těžší, pokud jsi se díval na kouzlo seslané někým jiné tradice. Bohužel, schopnost kouzelníka předat popis této rezonance jinému kouzelníkovi byla omezená, protože vnímání rezonance bylo subjektivní (popis napříč tradicemi - tj. od mága šamanovi nebo naopak - byl ještě horší).
Existovaly nějaké standardy rozeznávání, které bylo možné rozeslat okolo, ale šlo o hodně hrubé stopy. U soudu byla výpověď kouzelníka o shodě kouzel jiného kouzelníka braná jako svědectví soudního znalce (tj. bylo to validní, ale rozporovatelné).
Píše:
Jestliže jsou mágové takto silní, jako to, že nevládnou okolí?
Protože ten svět je sice punkový, ale není to anarchistické fantasy - je to 2. polovina 21. století a státy tam mají svá zřízení, ať už demokratická (UCAS) nebo totalitně aristokratická (Tir Teirngire) nebo korporátní (to reformované Mexiko) a tato zřízení mají své instituce, mnohdy mocné (tajné služby, armády) a tyto instituce nejsou blbé a příjimají kouzelníky.
Jerson píše:
Pokud by byly dva gangy a jeden měl ve svém středu mága začátečníka, tak ten gang má strašnou výhodu a okamžitě by převálcoval jakýkoliv srovnatelný gang v okolí.
Tak takovýmu mágovy bych životní pojistku rozhodně neprodal.
Píše:
Stav, kdy gangy nemají mága a postulát, že 99% lidí nikdy nevidělo skutečné kouzlo
99% lidí v ČR nikdy nevidělo skutečné násilí (dobře, 95%). Na gangstry, vojáky a policajty z výjezdovky bych se toto tvrzení asi vztáhnout neodvážil.
Ono je snadné něco rozbít, když to rozbít chceš a nepřemýšlíš nad tím, jak to naopak udržet funkční, že. Třeba to s tou stihačkou nevyžaduje ani žádný sourcebook, jen se trochu zamyslet nad pravidly.
Jerson píše:
Tady ale nejde o výši atributů, jako o možnosti. I amatérský mág má proti amatérskému nemágovi strašnou výhodu.
Jak s tím nesouvisí atributy? Víš co, rozpočítáme si to (ignorujme karma pool):
Amatérský mág má co? Vůli 4, Čarodějnictví 3 a Manovej blesk 4?
Amatérskej nemág má Tělo 4 a Vůli 3, řekněme.
Mág na Tebe hodí Manovej blesk 4 se 7 kostkama (all in)
- Získá... budu hodnej, 5 úspěchů. (7 kostek proti 3)
- Ty soukneš 2. (3 kostky proti 4)
- Dostaneš Smrtelné zranění (nezabije Tě na místě, dostaneš 1 bod overvlow, máš 4, pokud okolo projde do 10 minut někdo, kdo zavolá záchranku, nebo pokud máš zdravotní náramek co ihned callne sanitku, přežiješ).
- Mág dostane nazpátek vážnej odliv, kterej sníží na mírnej (4 kostky proti 2, uspějí 3).
Co se stane dál. Řekněme, že první útok byl surprise a v dalším kole mág získá iniciativu.
- Mág hodí další takovej blesk na Tvého kamaráda. Opět budu hodnej, uspějí 3 (7 kostek proti 5, kvůli mírnému omráčení)
- Kamarád soakne opět 2. Dostane vážné zranění. Bolí to jak svině, ale stále je při vědomí
- Mág dostane zpátky odliv, dostane další mírné omráčení, je na Vážnym (4 kostky proti 4 kvůli předchozímu odlivu)
Hardcore. Když tam budu mít amatérského gangstera s těžkou pistolí:
- Provede útok. 4 kostky dovednosti střelby + 4 bojové rezervy proti 4, získá 4 úspěchy. Kód útoku pro těžkou pistoli je pokud se pamatuju dobře 7V? 8V?
- Cíl soakuje Tělem a rezervami (8) proti nějaké té 6. Dostane 2 úspěchy, ať nežeru. Skončí se smrtelným zraněním a 1 overflow (totéž jako u toho blesku).
- Pokud cíl bude mít vestu, tak bude házet proti nějaké té... 4V. Bude mít šanci že to soakne nebo skončí s Vážným zraněním (cca 50/50). Pokud to je fakt surprise, tak by se ale vyplatilo střílet na hlavu, protože cíl nemůže použít rezervy - jsme opět na smrtelném zranění.
- Tak nebo tak útočník nezaznamená žádný odliv ani nic podobného a do dalšího kola vstupuje ve stejném stavu.
Sorry, ale tohle neni moc rozdíl - ve skutečnosti bych si troufnul říct, že s tou pistolí to vychází líp. Ne, moment, fakt to s ní vychází líp,
což byl důvod, proč kouzelníci v Shadowrunu nosili a používali střelné zbraně.
Jerson píše:
Právě že ne. šestkový elementál splní šest rozkazů, než odejde.
Přivolaný spirit je vázaný počtem služeb odpovídajícím počtu úspěchů při jeho přivolání. As written.
Obtížnost přivolání odpovídá hodnocení ducha. As written.
= Čím silnější duch, tím těžší ho přivolat.
Přivolání elementála s hodnocením 6 má obtížnost 6 a stojí to 6000 nuyenů na rituálním materiálu, který při vyvolávání zařve (bez ohledu na úspěch). S vyvoláváním 6 budeš rád za 1 službu. Nevím teď jak to bylo u vyvolávání s rezervami - pokud šly použít (asi jo), tak skončíš se 2 službami (a vážným omráčením z odlivu).
RTFM.
(Ten systém sem hrál přes 7 let a ta pravidla sem znal zpaměti jak básničku, protože - s výjimkou dekování, které řešila Sethi - sem fungoval jako skupinová pravidlově referenční osoba)
Jerson píše:
Cena za to by byla naprosto směšná v porovnání s efektem
Simtě kolik že ste to dostávali zaplaceno za vystřílení jedné, zjevně nijak moc chráněné, budovy?
(A to neřeším věci jako street credit a koncept čisté akce - pokud budu dělat Johnsona pro korporát a přijdu za dohazovačem, že potřebuju udělat prácičku a dohazovač mi řekne "jo, mám tu ty týpky co pro tebe minulej měsíc srovnali se zemí to skladiště", tak moje reakce bude "ani omylem ty hovado - ještě jednou mi dohodíš někoho podobnýho a hledáš si novýho klienta, nebo spíš si já hledám novýho dodavatele, protože s lidma co maj ustřelenou hlavu se blbě obchoduje. Tenhle průser mě málem stál místo ty debile a ještě jednou a odpravim tě osobně.")
Jerson píše:
náš šaman si třeba spočítal, že nejlepší bude vyvolávat duchy na více než dvojnásobku své magie
Tohle byl systémovej bug ve dvojce, co většina skupin instantně houserulenula a ve trojce byl opravenej (zranění způsobené odlivem nebylo možné nijak léčit, maximálně stabilizovat pokud šlo do smrtelného a i to pouze nemagicky)
tony píše:
Pokud je probuzenejch kouzelníku cca 10%
Tušim že to bylo 1% a z tohoto 1% mělo pouze 10% magický výcvik (tj. 1% nadaných, 1 promile skutečných).
Tj. na Prahu by připadalo takových 1000 kouzelníků (vskutečnosti víc, žejo, protože by sme stáhli hromadu ze Středních Čech, tak řekněme že na Prahu by to bylo 2-3000 magiků)
EDIT: tohle číslo nicméně zahrnuje všechny magiky obecně, včetně adeptů. Rozložení nadání mezi full a adepty si nepamatuju, ale mám tušení, že adeptů bylo souhrně víc - tj. pokud by Praha natáhla 3000 magiků, tak by ty čísla mohly bejt cca:
- 700 mágů (hermetická tradice má u nás mnohem silnější odkaz)
- 200 šamanů (nějaký New Age magoři by se našli)
- asi tak 700 čarodějů (adeptů - kouzelníků)
- asi tak 700 vyvolavačů (adeptů - vyvolavačů)
- asi tak 700 fyzických adeptů
...cca, samozřejmě. (Otaku nepočítám za magiky, i když lore obsahoval silnou spekulaci že jde ve skutečnosti o techno-adepty; rozložení je orientační a nenamáhám se s tím, že adeptů bylo ještě víc typů, např. astrální adepti nebo alchemističtí adepti atp.)