hm, vezmu si LITE VERSI z oficiálního webu, pojedu na tábor kde sem offline, dám jí kamarádovi na flashce a budu vypdat jako hnusnej zlej pirát. Jsem rád, když si mě autoři tak váží a nabízí mi dehonestující promo materiály na svůj produkt.
líbí se mi že hned v úvodu se pravidla přiznávají že nemají mechaniky vhodné k řešení všech situací, ale tvrdit že takové být nemohou je trochu alibistické - ještě se mi nestalo, že by mi v STs nebo FATE vyvstala situace, kterou by pravidla neuměla zpracovat.
Možná to je tím že jsem braindamage a domnívám se, že Pravidla hry by mělo být možné redukovat na čistě mechanickou úroveň, kterou je možné bez křečí aplikovat na libovolnou herní situaci a která naopak dává výsledky, které lze bez problémů včlenit zpět do herní reality a můj intelekt nedokáže pobrat genialitu autorů kteří toto tvrzení přímo popírají.
Škoda že dovednosti nezůstaly v lite versi u prohlášení, že na dovednost házíte povoláním, bez dalšího výčtu typů a seznamů dovedností pro různá povolání.
Omlouvám se za první odstavec, nápad s pirátským příběhem je docela dobrý :) . Ten odstavec tu nechám, protože docela přesně vystihuje můj první dojem po otevření PDFka.
Odstavec o zajímavých remízách mi vykouzlil úsměv :) Je to hezký pokus, ale obávám se že chybnost mechaniky to v důsledku nijak moc nezachrání.
Celkově mi přijde že nutnost minimalizace donutila autory stát se srozumitelnými... Pokud by někdy měli tvořit DrDIII (nebo DrD2,5 nebo tak něco) tak navrhuji donutit je začít lite versí na 10 stránek a až následně jim povolit další psaní, opět raději po malých kouscích. Výsledek pak může být možná i zajímavý na čtení a přehledný, což by byla milá změna.