Shako píše:
Kouknu treba na deskove hry od CGE nebo CBG. V poslednich letech, kdyz budu procitat, kdo delal jejich hry, tak pod tim najdu podepsany stejny tym lidi, aspon core jadro - produkce, grafik, testovani. Logicky, kdyz ty firmy v poslednich letech vznikly (CBG 2006, CGE o rok pozdeji) a zalozili je lidi z deskovkarske komunity.
Dalsi vec je, ze mezi RPG a deskovkou jsou z hlediska vyvoje a testovani dost velke rozdily. Uz treba jen hraci dobou - deskovka, ktera se hraje vic nez puldruhe hodiny, byva povazovana za dlouhou, a daleko vetsi zajem je o deskovky ktere trvaji nanejvys hodinu. A navic v deskovce nemas ty dve propojene roviny (mechanickou a fikcni), mas jenom jednu. A v kazdem okamziku hry ma hrac konecny a relativne maly pocet moznosti, co muze v te chvili provest. Atd.
Shako píše:
Naopak, kdyz si vezmu prirucky DrD 1.X, DrD a DrDII tak si nejsem jist, zda najdu aspon 2 lidi, kteri se ucastnili vsech projektu. Tady se pro zmenu bavime o dvacetiletem obdobi (nebo dejme tomu desetiletem, kdyz to vezmeme od DrD 1.6). Vzhledem k tomu, ze - jak uz mnohokrat zaznelo - v tehle zemi neni mozne zabyvat se vyvojem RPG jako normalni praci (nesouci dost penez k obzive), je 10 let, natoz 20, hodne dlouha doba na to, aby se cloveku behem ni zmenily priority a casove moznosti (dostuduje a musi si sehnat praci, casto vystrida nekolik ruzne narocnych zamestnani, zalozi rodinu, atd. atd.) Mezi DrD a DrD kazdopadne prunik najdes (Aquila, Wulf, Vlada Chvatil), u DrD II zcela zamerne nikoli, protoze po zkusenostech s vyvojem DrD jsem chtel nekoho spolehlivejsiho (jak uz jsem onehda psal, v DrD tymu byli ze zpetneho pohledu asi jen dva lidi, kteri by mi pro dalsi projekt prisli dostatecne spolehlivi - Ant a Erric. Pricemz Ant se uz driv vyjadril, ze nechce pracovat ani na dalsich moznych priruckach pro DrD , a Erric se venoval svemu projektu.)
Shako píše:
Cim overenych = upravamy DrD az do verze 1.6 Hm, takze to, co jsou pro tebe overeni autori, je napr. pro Siriena "interně-altaří spolek, který předtím v pěti iteracích nezvládl udělat z DrDx něco slušného".
sirien píše:
Na takhle položenou otázku nedokážu/nechci odpovědět. Ja se snazim dobrat toho, co znamena "redukce pravidel na mechanickou uroven" - tj. toho, aby si v diskusi na tohle tema predstavovali vsichni aspon priblizne totez.
sirien píše:
Můžeme zdůvodnit proč se stala a proč jí nešlo předejít, ale je fér si říct že se stala a co je zač. Jo, s timhle souhlasim.
Merlin píše:
osobně si myslím, že překlad některého zaběhlého systému by byl mnohem lepší Jenze pro ty zahranicni vydavatele neni patrne Cesko z hlediska mozne licence patrne zajimave, jak se ukazalo na mnoha prikladech/pokusech.