noir píše:
nezaručuje, že vznikne dost personálně silný autorský tým
to Ti nezaručuje ani velký trh. Západní RPG tu mají určitý fealing kvality oproti českým, ale řekněme si to popravdě - je to jen kvůli tomu, že jich je tolik a že ta dobrá prostě umlátí ta špatná. Mohli bysme tu strávit dlouhou diskusi jen vyjmenováváním těch nepovedených západních her a byl by to dlouhý seznam.
Samozřejmě, tím že je český trh malý tu nemůže vzniknout dostatečný počet her na to, aby se v nich s větší pravděpodobností objevily ty dobré, ale to už je odpověď na trochu jinou otázku.
Stejně tak bych netvrdil, že tu nejsou lidé, z nichž by nemohli být kvalitní autoři. Ostatně jeden z důvodů, proč jsem měl původně chuť věřit, že DrDII bude za něco stát, byla skutečnost, že jej netvořil nějaký interně-altaří spolek, který předtím v pěti iteracích nezvládl udělat z DrDx něco slušného, který zpackal DrD+ a který vložil ohromnou energii do projektu jako Astarion, aby z něj nakonec udělal naprosto průměrný fantasy svět, kterých jsou na západě tucty, ale skupina lidí vybraná z fan-base.
A přiznejme si, že na pohled ten tým nevypadá špatně: Ecthelioni za sebou mají SotE, což je hra s velmi dobrým prostředím a fealingem, která jede nikoliv na čistém FATE, ale na poměrně hezky zpracovaném FATE, jehož zpracování ukazuje že věděli co chtějí a věděli jak to udělat.
Charles je jeden z mála altařích autorů, kteří podle mě za něco i stojí - jeho práce na sourceboocích Tarie byla velmi dobrá a ostatně sourcebooky k Tarii jsou podle mě jediný produkt Altaru k RPG, který stojí za to si prohlédnout, protože příběhy v nich jsou skutečně udělané docela dobře (můžu kdyžtak půjčit; psal sem na ně i recenze, jen je zabohy nemůžu najít... mám je v compu, poprosim Bouchiho jestli by mu nevadilo, kdybych je tu zveřejnil, bylo to psané pro Altar tuším že do Pevnosti, ale už to je dlouho a myslím že trochou retro-reklamy Bouchi snad nepohrdne)
Pieta se moc neprojevuje, ale je o něm známo že má dost široký přehled v hromadě her.
Peekay, jak ho nemám rád, RPGčkám docela rozumí a byl jsem ochotnej věřit, že zvládne zpracovat slušnou hru (o to větším pro mě byl zklamáním - samozřejmě nevím přesně, jak velkou část práce udělal, ale na DrDII tak nějak dost cítím jeho rukopis).
A i jinak tu jsou v komunitě lidé, kteří mají na to něco vytvořit: Alnag, Qualdezar, Erric (ten má ostatně na kontě SS, nijak širokozáběrovou hru, ale své fanoušky si našla a zpracovaná je dobře), SEB má za sebou pár hodně širokých úprav některých systémů (žádný nezveřejnil), Jerson, Honza má vědomostí a zkušeností taky jak sviň a game design dělá dokonce jako práci (deskovkový, teda), pak tu jsou další komunity které znám ale do kterých moc nevidím - kolem CoM nebo (ex)PbN by se určitě našli další, kteří by byli schopní vytvořit něco konstruktivního (Jezevec se RPG už moc nevěnuje, ale svého času byl hodně velká kapacita - tak velká že i když se o RPG už roky a roky nezajímá, tak jeho názor má stále dost významnou váhu; nicméně třeba Ambeřan? mě tak z hlavy napadá...)
Ono to není o tom že by tu ty lidi nebyly, ono to je o tom, že se nikdo neprošel aktivně okolo a nedal si práci s tím zkusit je oslovit, přesvědčit, sestavit z nich tým s podobnou vizí. Jistě, bylo by to víc práce než udělat nábor na RPG F, ale myslím že by ta práce stála za to.
noir píše:
abychom se vykašlali na české hermelíny
Tak zase nakládanej hermelínek, zvlášť u Jehudy třeba, je nakládanej hermelínek, to mi nevezmeš (a to jako že fakt nejsem zrovna vzor patriota)
Colombo píše:
Noir: to zní, jako by bylo už zbytečné učit se česky:D
A není?
Bez angličtiny si v dnešním světě stejně jak negramotnej analfabet a čeština je dobrá - fanfáry - v česku a sem tam na slovensku, jupíí!!!