MarkyParky píše:
Jen tvrdím, že tam v není právě tato chyba, zejména protože se příručka obsahům nemagických dovedností vůbec v detailu nevěnuje a namísto toho jen obecně říká "Řiďte se vlastní hlavou."
Tenhle přístup sám o sobě je chybou.
Kdyby povolání v DrDII zůstala tak, jak měla být původně, tedy jen název povolání, výše schopností a to je vše, tak by s tím nebyl problém, a hráči by to intuitivně vyřešili snadno. Ale jak došlo na rozepsání konkrétních schopností k jednotlivým povoláním, jejich rozdělení podle oponentů a situací, jak se dopsaly texty typu "pokud si chceš přidat jen jednu schopnost z jiného povolání, promluv si o tom se svým PJ" (nebo co je tam napsáno), tak se vcelku jednoduchá myšlenka velmi zkomplikovala a hráči se zcela přirozeně ptali, jestli použitím jedné schopnosti v jiné situaci náhodou nedělají chybu.
Například pokud byl v jedné skupině vědmák a bojovník, bojovník používal svůj bonus proti všemu, co vypadá a bojuje jako člověk (včetně lidí) a vědmák jen proti humaniodním nestvůrám a nikoliv lidem, tak se určitě zeptal, proč je jeho schopnost tak omezená a válečníkova nikoliv. Nevím jak to vyřešili ostatní, ale ti co přišli na fórum a zeptali se, dostali odpověď "použijte schopnosti tak jak jsou napsané - bojovník proti lidem, vědmák proti potvorám". Tu odpověĎ jim neřekli autoři pravidel, ale zastánci (a hráči) pravidel. Takže označovat to za chybu hráčů je hodně velká podpásovka.
MarkyParky píše:
Chápu, že přes rudý hadr slov "hrajete to blbě" už je hrozně obtížné udržet pozornost a přečíst si také následující vysvětlení proč.
Tak jí vůbec neříkej. Jako vážně, vůbec. Stavíš se jí do stejného tábora jako autoři, kteří tvrdili, že příručka je v pořádku, ale hráči jsou špatní, (protože) nejsou "přepólovaní".
MarkyParky píše:
Je mi jasné, že by vás, jakožto kritiky, hrozně zahřálo u srdíčka, kdyby se tu objevil někdo z původního autorského týmu a uznal chybu.
Já to bohužel udělat nemůžu, protože jsem ty chyby nenasekal. Já se jenom snažím napravit.
Můžeš snadno napsat, že to byla chyba. Původního autorského týmu. Tebe to nic nestojí. Asi nemáš zakázáno veřejně kritizovat jejich práci.
MarkyParky píše:
A když nemám jak to opravit, jen těžko tomu můžu říkat bug.
Tohle je docela vtipné, hlavně proto, že se s tím setkávám ve své práci. Jsou věci, které se opravit nedají, protože nelze položit prst přesně na jedno místo a ukázat, co konkrétně je špatně, a říct, jak to opravit. Jednotlivé části se zdají v pořádku, ale spolu prostě nefungují. Tedy jednotlivé části jsou jakoby "dobře", ale celek je "špatně". Naprosto jednoznačně.
A je to celkem běžný stav. Nejlepší by samozřejmě bylo tu věc zahodit a vyvinout znovu, ale to udělat nemůžeš (my to třeba taky udělat nemůžeme), takže jediné řešení je snaha tu chybu nějak zmenšit. Ale tvrdit, že to není chyba jen proto, že to nejde opravit? To je fakt nesmyslná implikace.
Takže je dobře, že jsi to zařadil do interní kolonky pod správnou kategorii, a navenek to už prosím neříkej. Ani to o tom, že bys jako zákazník chtěl slyšel pravdu a ne to, co dobře zní.