MarkyParky píše:
Jasně, hra pak bude trochu kostrbatá (a proto platí to o tom, že nebude stoprocentní), ale co se týká konkrétně "boje proti...", nic tě nenutí odhalovat víc, než kolik hráč zjistí pomocí toho, že:
* uspěje
* a GM mu následně oznámi "seš si jistý, že za normálních okolností by to zabralo, ale tentokrát to z nějakého důvodu nefunguje"
včemž se DrDII neliší od jiných her.
WTF tvoje "neliší se od jiných her" - V DnD-like systémech (a klidně i starém DrD) udělám třeba půlku zranění a dostanu jasné zdůvodnění, proč se to tak stalo (je to nemrtvý/golem/duch, použíj jiný typ útoku a bude to fungovat). Nikoliv nemůžeš použít svůj hlavní bijecky argument.
MarkyParky píše:
No, to je formalisticky pojatá vanilla, k tomu otevřená hra (a ještě blbě, protože "útočím" fakt není záměr, ale to teď není pro ten příklad důležité).
Pointa byla v tom sekám ho mečem, záměr k tomu kam/jak/proč sekáš si doplň dle libosti. Story bude pořád stejná. Jen může končit třeba:
GM: No, dobrá, tak si připočti bojovníka, protože ty pravila jsou fakt divné a nedávájí smysl.
Říkej tomu, jak chceš (vanilla, formalisticky), ale todle z těch pravidel lezlo během testování i po vydání. A to jsem to hrál ve dvou různých skupinách.
MarkyParky píše:
pokud hráč proti humanoidnímu protivníkovi hlásí záměr, který využívá jeho humanoidní podoby a měl fungovat jak na člověka, tak na libovolnou stvůru, která ma podobu člověka (např. vytáhnu mečák a sérií seků ho tlačím před sebou ze schodů/do rohu/nutím ho couvat/whatever ...), tak si počítá úroveň bojovníka, jako by bojoval s člověkem
Aha, takže to zjevně byl bug a už se opravuje/je opravený. Super.
Kosťa píše:
Shako:protže prostě drak i v tý lidský podobě může bejt tuhej jak blázen a co by mortala vyřadilo tak s ním moc nehne probodnout zombíka nemusí bejt taky jistota že ho to odkrágluje a co se polednice týče tak když GM oznámí, že těsně před útokem se nadpřirozeně rychle vyhla a todle není nic lidskýho takže bojovníkovi ten bonus nepočítá a ať s ním nepočítá ani do budoucna tak OK. Ale ano taky sem s tím měl problém.
Dva problémy (jak už jsem naznačoval Markymu, ale klidně ještě upřesním):
GM nemusí nijak popsat danou odlišnost nepřítele, aby CP dostala daný bonus "nefunguje na mě bojovník".
Vytváří to WTF dojem, protože najednou bojové povolání (bojovník 3+) má stejnou šanci na úspěch jako zcela nebojové povolání (bojovník 0), což jiné systémy prostě nedělají. V jiných systémech máš pořád větší šanci, když si bojovník než když nejsi. I když ten protivník není zranitelný/zabitelný běžným způsobem, tak pokud se svoji zbraní umíš, tak máš šanci ho porazit. DrD II místo redukování šanci na úspěch tvoji šanci spíš nuluje na úrověň jakobych to neuměl vůbec a je jedno, jak dobrý jsem, jaký jsem měl výcvik, jakou mám zbraň...
To vytváří obrovské smutky/zklamání/naštvanost na straně hráče.