Shadowww píše:
Jak jinde nad tebou visí kola a FP, tak v DW nad tebou visí movy.
Tak možná to zkusím ještě z jiné strany :)
DW moves jsou z velké části psané jako "Co má kdo udělat" místo "Co se stalo ve fikci"
Například nejpoužívanější move "Defy Danger" funguje tak, že popíšeš, jak uhýbáš, a hodíš a výsledky z mechaniky jsou:
Uspěls - hurá jsi ok, popisuj dál co děláš
Partial - Vypravěč ti dá tough choice, worse outcome nebo hard bargain
Neuspěls - Vypravěč reaguje výběrem ze seznamu DM moves
DM MOVES píše:
Use a monster, danger, or location move
Reveal an unwelcome truth
Show signs of an approaching threat
Deal damage
Use up their resources
Turn their move back on them
Separate them
Give an opportunity that fits a class’ abilities
Show a downside to their class, race, or equipment
Offer an opportunity, with or without cost
Put someone in a spot
Tell them the requirements or consequences and ask
Ani jeden z těch výsledků ti přesně neřekne, co se stane ve fikci. Nikdo nezískal +2 flanking, consequence nebo si neodečetl 7 životů. Všechno se samozřejmě stát může (bonusy, stavy i životy v DW jsou), ale mechanika ti to nenutí. Spíš než se simulací reality se totiž zaobírá s moderováním a obohacováním hry. Partial Succes i Fail totiž přidají něco do navíc a zamotají situaci. Že to pak DM může vyhodnotit jako máš to za 7 životů už je něco jiného.
Proto mi přijde, že se ti DW necpe do popředí. Hra se pořád odehrává převážně ve fikci. DW ji hlavně dramatizuje (+samozřejmě zastane i dost toho běžného vyhodnocování, ale ne tak agresivně jako jinde).
Sosi, řekni, že nemelu sračky? :D