Možná si ten DW fakt přečti.
Tvůj middleschool mindset je, že cokoli se dá převést do mechanik a obráceně.
DW nechává hromadu tohodle věrného simulování fikce mechanikama na hráčích a stará se převážně o moderování, drama a obohacování hry/inspiraci.
Dějou se tam pak takové zvláštní věci jako
- Jdu na něj zezadu mám nějakej bonus? Ani neházej, rovnou dej damage (žádné +2za backstab)
- Co znamená, že mám Messy zbraň? Pokaždý když s ní někoho mlácneš, tak mu to něco urve nebo roztrhá (žádná pravděpodobnost nebo save. Prostě podle tvého popisu útoku a obrany nepřítele o něco přijde)
- Jak jako nemůžu střílet na draka? Má třípalcové šupiny, co bys mu s normálníma šípama chtěl udělat (žádné mega AC ve mega útok)
I drobné detaily ve fikci mohou ovlivnit další hráčův nebo vypravěčův move. Popisy se na sebe přirozeně nabalují a otevírají/zavírají se různé možnosti popisu. Ten stejnej move, pak může mít úplně jinej následek, jen díky tomu, že někdo předtím řekl "zavírám si hledí na přilbě"
Píše:
DrDII jí nesplňuje ve spoustě věcí.
Například se tváří, že cílem jeho mechanik je rozřešit konflikt a umožnit Ti pokračovat dle výsledku. Realita je taková, že ve hře nastávají situace, v nichž výsledek pravidly vygenerovaný vyhodí situaci, která neumožňuje hladce pokračovat dál, ale která vyžaduje úpravy fikce aby pravidla dávala smysl.
Vstup z fikce do mechanik je v drd2 zmatenej (protože je tam dualita hned asi na třech místech). A výstup z mechanik do fikce je nemotornej, protože musíš dělat psí kusy, aby jsi to do toho výsledku zoufale dointerpretoval. To obohacení fikce, kvůli kterýmu mají některé hry složitější roll než "roll vs DC" tady jde vždycky úplně mimo. Říkáme to už od playtestu. Pojd se radši bavit o něčem zajímavějším :)