ok... tak asi nějak systematicky:
crowen: ne, ale sem tam se o tom bavím s jedním z autorů - a nutno říct s člověkem ke kterému mám značně větší důvěru než k původnímu autorskému týmu - a DrD2 to sice podle mě nezachrání, ale odhlédnu-li od kvalit DrD2 samotného, rozšíření to nejspíš z toho co vím bude minimálně slušné, ne-li rovnou dobré.
Každopádně teda diskuse o Hrách mocných by nejspíš měla běžet spíš v původním tématu k DrD2 nebo ve vlastním novém tématu, než tady (spíš tak jako věcná poznámka pro příště, než že by mi to nějak vadilo žes to už nakousnul tady)
Gurney: No, jasný, autority. Mám tu už i svojí
vlastní RPG teorii :P . Ještě zapracovat na té vlastní nesrozumitelné terminologii a mám to komplet :D
Autority ignoruj. ShadoWWW mi jen dává tiše vyžrat jeden můj výrok u sousedů, který přiznávám mohl být zformulován obratněji... jde o to že jsme si tam s Merlkirem vjeli nehtama do očí a chlapec zkoušel velmi špatně a trapně podsunout chybnou argumentaci, mimo jiné autoritou, tak jsem mu tam vysvětloval proč je jeho pokus tak mimo.
Moje prohlášení používalo slovo "autorita" ve smyslu neformální, uznané autority vycházející z vědomosti, nešlo o nějaké deklarační postulování autority a s dovolením si následky svého ne úplně nejšťastnějšího vyjádření půjdu vyříkat zpátky tam, kde jsem ho provedl.
Xero píše:
i po přečtění pravidel si myslím
Bohužel, "po přečtení pravidel" si kdekdo myslel kdeco a je to zle vidět na pozitivních recenzích v recenzentské sekci RPG F. I já jsem si
po přečtení myslel dost věcí. Bohužel ukázalo se co tvrdím už dlouhou dobu - že bez zahrání se o hře dá říct jen málo a skoro všichni se kterými jsem se o tom bavil se shodli na tom, že po hře jim DrD2 přišlo značně horší než po pouhém přečtení.
Xero píše:
Rozhodně je scestné srovnávat DrD2 s v podstatě s jakokoliv jinou hrou.
Nechci se Tě dotknout, ale tohle zní, jakoby Tvoje herní zkušenost nepřesahovala český rybníček s jeho dohromady asi 8 RPG tituly (DrD, DrD+, Střepy, Stín meče, Příběhy Impéria, Hrdinové fantasy, překlad SR a pradávný Hobit RPG).
Fakticky neexistuje jediný důvod DrD2 s jinými hrami nesrovnávat. Zejména, když je velká část u nás "revolučních" mechanik v DrD2 ve skutečnosti převzatá z dlouho existujících západních her.
Např. s Fate druhou i třetí edicí to jde jedna báseň, takříkajíc (a ani s jednou to srovnání pro DrD2 moc příznivě nedopadne. Zejména s tou třetí to DrD2 profailuje kompletně)
Xero píše:
Nejedná se totiž o hru jako spíš o příručku pro tvorbu herních příběhů.
četl jsi někdy nějakou skutečnou příručku pro tvorbu příběhů? Nějaké tímhle směrem orientované publikace WW nebo WotC (různé DMG X atp.) popř. specificky takhle orientované knihy (Hamlet hit points nebo nějaké úplně mimo RPG scénu)?
Protože DrD2 tohle rozhodně nesplňuje. Kdybych to chtěl demonstrovat, nemusím ani chodit do zahraničí - Střepy snů v tomhle směru poslouží několikanásobně líp než DrD2.
Xero píše:
Pravidla DrD2 se snaží říct jak mají hračí řešit co se děje v jimi tvořeném příběhu.
snaží je to správné slovo od Tebe, protože to je jedna z věcí, kterou fakticky v reálné hře vůbec nedělají.
Xero píše:
Tento systém je pro lidi kteří už mají své nespoutané mysli a představivosti plné zuby a rádi by své heroické příběhy doplnili o překážky.
Pominu-li velmi diskutabilní vymezení takové skupiny hráčů, padesátkrát líp by jim slušelo Nemesis RPG. Nebo něco podobného.
Xero píše:
DrD se snaží vyřešit jakoukoliv situaci. DrD2 se snaží dát hráči klíč k řešení jakékoliv situace.
Ano. To jen potvrzuje, že moc západních her neznáš - tímhle způsobem funguje RPG design už nějakých dobrých... nebál bych se říct 20 let, 15 let to je na jistotu. Jinými slovy, DrD2 nejenže není nic zvláštního v tomhle směru, ale dokonce spíš "dohání místní hodně zlý deficit" v tomto směru.
A navíc k tomu to dělá dost blbě, protože z herní praxe Ti řeknu, že hromadu situací spíš komplikuje než aby je řešilo.
ShadoWWW píše:
V každém herním stylu, kterým se dá DrD2 hrát, najdeš aspoň jednu designersky lépe řešenou hru. A to je ten problém. Ne to, že by se DrD2 nedalo hrát.
To je Tvůj pohled. Můj je právě opačný - podle mě se DrD2 hrát nedá. Pokud mám jít hrát RPG a někdo řekne "hele, deme to hrát v systému X" a já řeknu "ok" i když systém X třeba nemiluju (Star Wars Saga Edition d20 např.), pak ok. Pokud ale moje okamžitá reakce je "ne, v systému X fakt ne, to si to radši hodim bezsystémově nebo v čemkoliv jinym, protože systém X mě ve hře nejen nepodporuje, ale explicitně mi vadí" - pak podle mě daná hra patří do kategorie "nedá se hrát". A to je přesně případ DrD2.
Xero píše:
Člověk z ní má pocit že autoři zpackali co se dalo a že pravidla se v žádném případě uplatnit nedají.
Děkuji, to znamená, že jsem v recenzi svůj názor vystihl velmi výstižně.
Yashamaru píše:
Deti mych kamaradu a znamych dorustaji do veku, kdy je muzu trvale poznamenat darovanim nejake hry na hrdiny. Vzdycky jsem si myslel, ze to bude draci doupe, ale jestli se mam rozhodovat mezi drd+ a drd2, tak to jim radeji koupim nejakou fantasy knizku.
Kup
Příběhy Impéria (link k recenzi). Systémově je to Fate, stylově a žánrově to je prvoplánovitě cool - v tomhle směru nemůžeš s PI udělat chybu.