Sirien:
Většinou nejsme ve sporu. Snad jen stran toho Ježíšova prohlášení; mně to tak blbé nepřipadá. To je halt věc vkusu.
Verze, kterak se Marek s Janem ožrali v hospodě a vyšla z toho cimrmanovská postava Ježíše už je zmíněna Umbertem Ecem v jedné jeho knížce. Vyvrátit se to, pochopitelně, nedá. Autor je obvykle méně podstatný, než jeho dílo; i kdyby si to celé vymyslel Jan od A do Z, nepřestane mne to zajímat.
Bajo píše:
to s těmi přírodními zákony? Kde jsou, nebo v jaké formě existují a postihují celý vesmír?
Na to existují různé názory, já zastávám poměrně radikátní verzi,že obecniny a abstrakta - a potažmo ani zákony, což je pouze jistý druh abstraktu a zobecnění - neexistují reálně ve vesmíru vůbec, a je to jen způsob nazírání na věc naším rozumem.
Jinak řečeno, osoby, napsané v jazyku C++, a fungující pod Windows, budou ve svém vesmíru nacházet stále struktury jazyka C++ a Windows, protože jinak myslet neumí a neumí nic bez nich vyslovit.
Naše rozumy jsou napsané v jazyku logiky a matematiky.
Ještě jinak, protože je to těžké:
Kameny - reálně existující - podléhají reálně ve vesmíru zákonu gravitace, jeden každý. Ale toto zobecnění, počínaje pojmem "kameny", je jen náš popis situace; jednotlivým kamenům je to úplně jedno a žádný obecný zákon nejde reálně nalézt ani nejlepším přístrojem.
Klasika je potom tvrzení Aristotelovo, že obecniny jsou přímo ve věcech samých, nebo Platonovo, že jsou v jakémsi zákulisí světa coby ideje.
Nic z toho se pochopitelně dokázat nedá; je to metafyzika; matematikou se nedá prokázat žádný základní axiom.