Musim potvrdit, že DnD 4e je v tomhle výborně rozmanitá, člověk si tam najde přesně svůj styl.
Za těch pár her co sem hrál sem viděl hodně konceptů, kde každý mix rasy a classy vynikal v něčem jiném a každý (který sem viděl, bylo jich docela dost) dával smysl. Ale osobně sem se od začátku zamiloval do trpasličího paladina - hromada HP a healing surge a hezkej dmg deal, naběhnout dopředu, mlátit do největší skety kterou potkám dokud jí neubiju nebo dokud ostatní nepolikvidujou zbytek... nejvíc sem si to užil asi na DnD Day, kde sme přišli do sálu s enemákama a moh sem s klidem ignorovat warlorda histericky řvoucího "držte se u mě, držte se u mě, musíme bojovat ve skupině" s laxním "si je tam srovnejte, já zatim zdržim tamty - zatímco si tam skupinka podávala miniony a middle-enemáky tak sem produktivně trávil svůj čas tím že sem blokoval hlavního záporáka a jeho posluhovače na úplně druhém konci sálu a zatímco ostatní mrvili tu bandu okolo tak sem ho prakticky dolikvidoval.
Stejně tak si ale dokážu představit eladriního paladina, kterej nebude sice taková korba, ale bude enemáky blokovat ve smrtící koordinaci se strikerem nějakejma obratnejma úskokama kdy je bude neustále držet v těžce nevýhodný pozici nalepený na sebe, aby nemohli na ostatní a bude to stejně "hustá" postava jako můj trpaslík - jenom prostě bude fungovat odlišně.
Na druhou stranu v DrD když chci hrát válečníka tak mám volbu jen mezi krollem, barbarem a trpaslíkem a nakonec to vyjde dost nastejno, protože systém prakticky neumožňuje odlišný přístupy k taktice, takže to prostě skončí tim že budu mít trochu jinak rozdělený staty a budu do dotyčných prostě mlátit a tim to sekne. Představa že bych si vzal elfího bojovníka je dost nanic (a ano, HRÁL sem v DrD elfího šermíře - a i když sem si s PJ dohod že si vezmu nadprůměrný staty aby to mělo smysl a měl sem vysokou OBR a moh sem si to užít po RP stránce, tak to co do efektivity bylo prostě na draka - minimum HP bez nějaký protihodnoty, relativně malá síla...)
Jerson píše:
i když v DnD současných edicí už to není tak velký rozdíl a těch hráčů bude méně.
No, on to tam rozdíl pořád je, ale už se neprojevuje v číslech ale v rozmanitejch rasovejch bonusech který dost napomáhaj určitejm taktikám a tak - pořád to je trochu o optimalizování, ale už ne tolik (protože nakonec můžeš každou kombinaci optimalizovat, jen v trochu jiném duchu) a hlavně - DnD 4e si nehraje na nějaký umírněný fantasy, takže tam je stlově dost jedno že je skupina složená z bytostí kdejakejch druhů. U DrD mě to vždycky trochu rušilo.
Colombo píše:
Tak elfí válečník mohl být dost hustý. Když se ti povedl hod na obratnost a šel jsi pak na šermíře, útok z obrany byla fakt hustá věc.
Nebyla.
Osobní zkušenost z ročního hraní.
noir, ad přemýšlení: ale, vidíš, VELMI dobrej postřeh, nikdy dřív mě tenhle úhel pohledu nenapad.