Radan píše:
Vzal bych existujícího pavouka, jehož ekologie není příliš laicky známá (to ho udělá alespoň trochu míň „normálním“), nepáral se s tím a násobněkrát ho zvětšil a bylo by
Tohle je můj člověk.
Taky jsem si říkal, proč už tedy není několik různých druhů pavouků, z nichž každý se bude chovat jinak - ti co číkají a loví se chovají jinak než ti, co tkají pavučiny. Ti první rozhodně nezmizí, když se kořist brání, ale těm druhým stačí, když se síť cuká jinak než obvykle, aby zalezli ještě hlouběji do hnízda - a toho by mohl znalý dobrodruh využít. Neznalý dobrodruh bude mít naopak potíže, když si splete pavouka co chytá do sítě s pavoukem, který se přihblíží a skočí (ale ta velikost ... i když budiž.)
Další věc je, že ve světě, ve kterém na člověka číhá smrtelné nebezpečí i shora bude mít člověk úplně dost odlišné reflexy. To že si teď člověk nevšimne nekrytého ohrožení ani čtyři metry nad terénem je dané tím, že člověka po statisíce let nic takového neohrožovalo.
Útok pavouků ve skupinách je zase převzatý z hororů - tohle dělají mravenci, termiti, včely a vosy. U pavouků jsem o tom nikdy neslyšel.
Prostě tihle pavouci jsou úplně stejné potvory jako v původním Dračáku - jakmile o nich tzačnu přemýšlet, jejich uvěřitelnost se mi rozpadá před očima.
Btw. jak vypadají pavoučí oči "žhnoucí lstivostí a nenávistí" bych chtěl vidět. Nebo možná ne, protoe nehybný pohled mnoha hmyzích očí mi přijde o dost děsivější.
No a když se podívám na "příběhové využití", co uvidím? Tři odstavce:
1) Jak použít pavouky v boji, když budou útočit.
2) Jak použít pavouky v boji, když bude útočit skupina přímo na ně.
3) Jak použít pavouky v boji, když skupina na ně útočit nemusí, ale k boji evidentně dojde
- nějak jsem si nevšiml, že by byly popsané smysly pavouků a možnosti, jak se jim nějakým vtipným způsobem vyhnout, jak je zmást, zastrašit, omráčit, přesvědčit - když jsou inteligentní a mluví lidskou řečí (!) - nic. Prostě Diablovská potvora typu kill them all.
(Btw. představte si, že by vás napadl neozbrojený elf, při zuřivém útoku vám zhltnul důležitý prsten a vy jste ho chtěli dostat zpět. Moc to nesedí, co? Navíc to evokuje dost humusáckou akci zahrnující kuchání inteligentního tvora (který ani neumí plivat). Ideální materiál pro hráče ve věku 12 - 16 let. Už se těším na další generaci hráčů.