Sirien:
Díky za rozbor.
K dílčím vyhodnocením nemám připomínek.
K pořadí vyhodnocování mám poznámku drobnou - to, co u druhého vyhodnocení píšeš o iniciativě, je pravda - a úplně stejně platí i pro první (Strážce může začít na Hrdinu řvát ještě předtím, než vleze na most a dokonce tak bylo popsané původní zadání => měl by mít první šlehu).
Subjektivní poznámky:
* nelíbí se mi to zaseknutí na mostě, dokud Hrdina nepřekoná aspekt strachu, pokud Strážce uspěl v prvním útoku. Aspekt strachu není zeď - a popravdě nechápu důvod, proč by se jako zeď měl chovat. To je pro mě zásek scény z mechaniky, nemající oporu ve fikci, kam se hrabou zmiňované "remízy". :O. Doufám, že to je nějaký renonc, to, že Hrdina na sobě nese pro oponenta volné vyvolání by mělo stačit, ne?
Intuitivně bych to odehrál takhle:
> Strážce Provokací Vytváří Výhodu => zkouší nalepit aspekt "Bojí se mě" na Hrdinu. Hrdina hraje Vůlí Obranu.
> Bez ohledu na to, jak dopadl Strážce, Hrdina se může Atletikou pokusit o Překonání na most. GM mu může zkomplikovat život použitím vyvolaného aspektu aby zvedl obtížnost, pokud to patřičně zdůvodní "Myslíš na Strážce a nečumíš pod nohy.
> Pokud Hrdina uspěje (ať už přímo hodem nebo přes komplikace), dostane se poblíž druhé strany => Strážce na něj může hrát Útok a klidně využít statů mostu, jak jsi popsal, to je hezký moment.
> Pokud to Hrdina ustojí, může se následně pokusit o Překonání lapky a dostat se na pevnou zem. Tady už mi přijde v pořádku, když úspěšný Defend zablokuje Hrdinu na mostě, protože lapka je zeď.
======================================
Protože ses nám posunul na druhou stranu mostu, dovolím si posunout se na druhou stranu mostu i v těch systémových alternativách, co jsme tu měli.
======================================
DrDII:
Zrekapituluju rychle první výměnu:
* Strážce zastrašuje (zvedá Ohrožení)
* Hrdina má pevnou Vůli (a získává Výhodu)
Varianty vývoje:
-> Strážce uspěje, Hrdina má Ohrožení 4 a respekt, pokračuje na mostek.
-- variantu "hrdina se vyčerpá" vypouštím, mechanicky k ní není důvod.
-> Hrdina uspěje, má stále Ohrožení 3 + Výhodu, nic si ze strážce nedělá, pokračuje na mostek.
-- variantu "strážce obětuje pevnou zem, aby zabránil Hrdinovi ve výhodě" vypouštím, pže to byl ten strážce blbej.
Máme tedy Hrdinu na mostku, buďto rozhozeného nebo naopak připraveného.
Čelí nástraze - mostek mu zvedá Ohrožení o 1. Pokud chce reagovat, musí z obrany. Má tedy na výběr:
* Reagovat.
-- Pokud předtím Prohrál a má Ohrožení 4, musí zaplatit 1 zdroj Těla.
=== Úspěch bude znamená, že Ohrožení mu zůstalo na 4.
=== Neúspěch znamená že mu stejně stouplo na 5. Vyčerpání tu nedává mechanicky smysl.
-- Pokud předtím Vyhrál, má Ohrožení 3 a Výhodu. Tou může zaplatit místo Tělem (ve fikci to znamená, že neúčinné vyřvávání Strážce mu dalo prostor postupovat snáze)
=== Úspěch bude znamená, že Ohrožení mu zůstalo na 3.
=== Neúspěch znamená že mu stejně stouplo na 4. Vyčerpání tu nedává mechanicky smysl.
* Nereagovat. Mostek mu automaticky zvedne Ohrožení o 1.
2. kolo
Hrdina se tedy dostal na druhý konec mostku, kde na něj čeká připravený Strážce. Podle toho, jak byl šikovný v předchozích vyhodnoceních, má Hrdina Ohrožení mezi 3 a 5 a Strážce má pořad 2.
* Strážce by asi taky měl mít z fikce iniciativu. Nejspíš by zahlásil akci "Srazím ho kopím do propasti."
* Hrdina hlásí protiakci "Uhnu kopí a prosmýknu se kolem Strážce na pevnou zem." Tím si pomáhá => snižuje si Ohrožení.
Možné výsledky.
> Vyhraje strážce. Popisuje, jak srazil Hrdinu a že ten se v propasti zabil.
=> Hrdina se může vyčerpat. Strážce ho stále srazil, ale on si může popsat, jak se zachytil a visí za ruku na mostě. Nebo na nějaké větvi na stráni. Nebo že žuchl na nějakou římsu. Apod... s ohledem na vysoké Ohrožení to nejspíš odskáče s Jizvou, aby vůbec nasyslil dost zdrojů, ale přežije to. Ohrožení mu pádem samozřejmě dále stouplo.
Pozn. Strážce tady využívá mechaniky přímého spuštění nástrahy - on hlásí jen obyčejné sražení, následek si ale půjčí z té "tvrdé" nástrahy, co máme na scéně a důsledkem akce tedy je rovnou smrtící pád. Má to nějaké mechanické výhody, které tu nechci rozebírat.
> Vyhraje hrdina. Popisuje, že se dostal na pevnou zem a snížil si Ohrožení. Podle toho jako moc rozhozený byl Hrdina z předchozího překonávání propasti, bude mít Ohrožení někde mezi 2 a 4. Strážce má pořád Ohrožení 2 a plnou Sudbu.
=> Strážce se může vyčerpat. Například popíše, jak se připletl Hrdinovi do cesty, a ten ho tím pádem tlačí před sebou. Hrdinovi Ohrožení neklesne (je sice na pevné zemi, ale pořád mezi Strážcem a propastí a visí na něm strážce) a Strážci zároveň Ohrožení stoupne (Hrdina ho teď má na ráně). Strážce má Ohrožení 3 a už jen 3 body Sudby.
======================================
Příběhy impéria:
Zrekapituluju rychle první výměnu + dodám pár upřesnění, která předtím nezazněla a chybějící záměry.
Hlavní připomenutí je, že v konflikt příbězích není mezi postavami, ale mezi hráčem a GMem. Je to konflikt dvou hráčů a jejich představ o tom, kam bude směřovat příběh.
Proto si můžeme dovolit zásadní zjednodušení a vyhodnocovat Strážce+Most jako jednu stranu konfliktu. Pro přehlednost sice dál budu v textu používat slova jako "Strážce hodil" a podobně, ale v PI se tím myslí "Vypravěč hodil..."
Teď k záměrům:
* Strážce zastrašuje, chce aby Hrdina měl respekt, a cítil se na mostě nejistě.
* Hrdina kráčí s pevnou vůlí, chce se dostat na mostek a blíž ke Strážci.
Možné výsledky:
* Hrdina přehodil Strážce o 5 a víc. => Hrdina byl fakt hustě sebevědomej a prošel přes most i kolem nicnevěřícího strážce.
* Hrdina přehodil Strážce o 1-4 => Hrdina sebevědomě došel na most. Strážce ho podcenil a další hod(y) bude mít dočasně/trvale -1.
* Remíza - tady jsou dvě možnosti:
=> Varianta 1: Navýšíme sázky. Příští hod bude rovnou o výsledek celé scény, bez ohledu na stress track.
=> Varianta 2: Vypravěč dá příběhový zvrat. Třeba se most začne sám hroutit a jak Strážce, tak Hrdina si uvědomí, že oba most potřebují - Hrdina jako cestu na druhou stranu, Strážce jako obživu. Najednou nejsou protivníci, ale musí spolupracovat, aby most zachránili.
* Strážce přehodil Hrdinu o 1-4 => Hrdina má v kalhotách. Další hod(y) bude mít dočasně/trvale -1.
* Strážce přehodil Hrdinu o 5 a víc. => Hrdina se fakt zalekl. Buďto to vzdá nebo zaplatí, ale překonávat most teda nebude.
Předpokládejme, že padla jedna z variant 1-4 posuny. Následuje další kolo konfliktu. V něm se bude hrát přetahovaná na konci mostu.
* Strážce strká Hrdinu, aby ho shodil.
* Hrdina se chce dostat na pevnou zem.
Možné výsledky:
* Hrdina dorazí zbytek posunů => Překonal most a Strážce mu dá pokoj.
* Hrdina přidal pár posunů strážci, ale nevyplnil stressbox => Rvačka se přesunula z mostu na pevnou zem, Strážce dostává nakládačku, bude mít -1 na další hod(y).
* Remíza: Opět navýšení nebo vložení zvratu.
* Strážce přidal pár posunů Hrdinovi, ale nevyplnil stressbox => Hrdina asi spadl, ale chytil se a teď visí někde na mostě, bude mít -1 na další hod(y)
* Strážce dorazí zbytek posunů => Srazil Hrdinu z mostu (a protože Příběhy mají by default plot imunity, tak se Hrdina skutálel ze smrtící stráně a přežil)
===============================
ApocalypseWorld
Zrekapituluju rychle premisy:
* Strážce zastrašuje (Anounce future badness)
* Hrdina na to nedbá.
V ApocalypseWorldu jsme ještě neměli staty, doplňme si je:
> Strážce je GROTESQUE
* Má doomsday clock jednotlivce
* Má kopí (2-HARM) a sekeru (2-HARM)
> Most je TERRAIN
Řekněme, že náš hrdina jde proti němu beze zbraně (1-HARM), ale má zbroj (1-ARMOR).
Dále předpokládejme, že hráč Hrdiny nechce dát MCmu golden oportunity, proto na ten tah anounce future badness zareaguje:
* Hrdina se chce dostat se co nejdál na mostku, navzodory zastrašování i jeho mizerné kvalitě.
* MC prohlašuje, že to je Do Something under fire, kde nebezpečím je kombo strach+most.
* Hrdina vyhodnotí, možnosti jsou:
10+: Hrdina nedbal výhrůžek a most ho nezastavil. Je u Strážce.
7-9: MC volí z:
-- Worse outcome ... nedává moc smysl, scénu by to nikam neposunulo.
-- Hard bargain/ugly choice ... třeba Take away their stuff - Hrdina propsat překonal, ale spadlo mu nějaké vybavení do propasti. Nebo Inflict harm as established - Strážce bude první volný úder. Nebo volba mezi těmito variantami.
Hrdina se pak rozhodne zda/jakou cenu zaplatí....
6-: MC je na tahu. Z generických tahů dává smysl zahrát rovnou Make them buy a říct, že když se Hrdina dostal uprostřed mostu do trablů, raději rovnou zplatil. O to šlo MCmu přece ze zadání. Stejný efekt ve fikci by mělo Steal something from someone, které má Grotesque. Z tahů TERRAIN pak dávají smysl Stall someone nebo Bring someone somewhere - zkrátka více či méně drsný pád dolů.
Přestaňme řešit MISS a představme si, že náš Hrdina v předhozím hodu uspěl a hodil 10+, nebo 7-9 a zaplatil cenu. Tím pádem se dostal až k hraně mostku a je stále na tahu. Chce se pokusit dostat na pevnou zem, bráněnou Strážcem. To je Seize by force ve variantě Assault a secured position. To se vyhodnotí následovně:
* Spočítá se exchange harm as establish
- Hrdinovi hrozí 2-HARM(kopí) -1ARMOR(zbroj) => 1-HARM míň, pokud má náš hrdina nějaké chránící tahy jako Daredevil, který by se tu uplatnil
- Strážci hrozí 1-HARM(rvačka) => 1-HARM víc, pokud náš hrdina má nějaké posilující tahy, jako Bloodcrazed, který by se tu uplatnil
Potom si hráč hodí a podle výsledků:
10+: Má 3 volby
7-9: Má 2 volby
6-: Má 1 volbu.
Volby jsou:
* You infict terrible harm (+1harm Strážci).
* You suffer little harm (-1harm Hrdinovi).
* Force your way into enemy position
* You impress, dismay, or frighten your enemy
Ať už to dopadne jakkoliv, je skoro jisté, že v téhle situaci Hrdina zvolí Force your way into enemy position.
* Zranění Strážce se prostě přečte z DOOMSDAY clocku, nejspíš to bude Cosmetic damage, pain nebo Wounds, likely fatal (Pozn. když hraju v AW fantasy a ne postapo, tak tady místo likely(hod 2-5 na d6) dávám occasionaly(hod 6 na d6), protože jinak je ta hra na fantasy příliš drsná)
* Zranění Hrdiny následně spustí tah Suffer harm a v něm:
6-: Hrdina je v pohodě
7-9: Hrdina si nevšiml nějaké drobnosti
10+: Hrdina si nevšiml víc drobností nebo je vyřazený/zpanikařil nebo má hroší zranění, než to vypadalo.Fikčně tady asi dává smysl jen to poslední...