pokud to chápu správně (!!!!) pak by nemělo jít ani tak o archetypy jako spíš o miniclassy, které si sám seskládáváš k obrazu svému. Archetyp Krále Artuše by pak vypadal třeba jako kombinace class "rytíř 5" "šermíř 3" "vojevůdce 4" a "šlechtic 3". Merlin by pak mohl být třeba "Warlock 3" "Wizard 5" "Enchanter 3" a "Druid 5", kdy jednotlivé "classy" tvoří balíčky spřízněných skillů (rytíř: boj z koně, kopím, mečem, heraldika; šermíř: různé finty, druhy boje; šlechtic: leadership, etiketa, politika...; Warlock: kletby, protikletby, bojová magie...; Wizard: elementární magie, magie počasí, užitná kouzla; druid: spřízněnost s duchy a polobožstvy, trocha přírodních kouzel...
a tak.
Vlastně čim víc nad tim přemejšlim, tim víc se mi ten nápad líbí, protože nakonec stejně si bereš při tvorbě nějakého konceptu určité skilly pospolu. A když to chceš mít jenom tak doplňkový, tak si můžeš ten jeden specifickej vzít jako obecnou dovednost, což Ti to dokreslí do potřebné podoby, ale je to míň výhodný než si brát classu jako celek (něco jako quirky v GURPS). Ono úplně obecnej skill systém má také svoje nedostatky. WW kvůli tomu například napevno definoval 24 obecných dovedností které pokrývají jakoukoliv činnost postavy a žádné další skilly neexistují, což bylo dost moudré rozhodnutí, popravdě...
Samozřejmě, jestli to bude dobrý nebo ne záleží především na tom, jak budou ty jednotlivé classy popsané a strukturované a tak. Ale mohlo by to vyjít.