QuentinW píše:
Už se trochu vnucuju, ale nebylo by vážně snazší vzít nějaké dnd (1e,2e,3e), upravit k obrazu svému (krollové a hejkalové) a vydat jako drd3?
Toto je docela zajímavá myšlenka. Vydat pravidla RPG není problém, stačí se podívat na Kuchyni na PRG F a kolik titulů bylo vydáno v posledních letech. Kdo není autorem nějakého RPG, jako by nebyl. Někdy si říkám, že už je u nás víc RPG než hráčů.
Problém je vytvořit hru s kvalitním (matematickým) jádrem. Fluff není v ČR problém, to je vidět i na DrD2. Ale i kdybychom převzali core z D20 nebo nějaké starší edice D&D, pak stále narážíme na jeden závažný problém: podpora po vydání core příručky.
To se zatím nikomu (kromě DrDo) nepodařilo. Dlouhodobá podpora skupin, které hrají třeba i 2x týdně. Z tohto pohledu jsou na tom zahraniční tituly mnohem lépe. Vlastní jádro pak má ten problém, že na ně potřebuješ hromadu testerů, kteří odhalí chyby a taky dostatek nadšení pro jejich odstranění. Na tom ztroskotalo DrD2. To je pak lepší převzít jádro ze zahraniční hry, kde ti ho otestovalo miliony hráčů za cizí peníze. :-) Myslím si, že zbastlit core D20 příručku by nebyl problém. Ale podpora typu Adventure Path, časopisů s podporou typu Dragon/Dungeon, rozšiřující figurky, mapy atd.
Vem to ještě jinak: Když nějaký tým po překladu Core příruček Pathfindera "vyhoří", tak mohou nastoupit jiní, co přeloží další příručky. Když vyhoří autorksý tým původní hry, hra tím v podstatě končí (viz DrD+).
Navíc pokud se podaří navázat s Paizem dobré vztahy, je možné, že by v ČR vyšel později i PF2. To máš zaručený příjem materiálů na mnoho let dopředu.