Shako píše:
To same je treba Indiana Jones a vsichni jeho spolecnici. Kazdy by chtel hrat Indianu, ale kdo by chtel hrat treba jecici zenskou, ktera pohrda chlazenymi opicimi mozecky (IJ a Chram Zkazy, pokud se nepletu)?.
Hej, já bych si klidně zahrál jak Profesora Jonese, tak Markuse Brodyho. Profesora Jonese raději.
A Chrám zkázy nemůžeš brát vážně, to je nepovedený kus :-) Mrkni se na Poslední křížovou výpravu, kde máš technicky čtyři postavy a každá je dobrá v něčem jiném (připouštím, že ta holka má za úkol jedině Indyho zradit, ale i to dělá dobře.)
Otázka samozřejmě je, jak moc by se tyhle postavy lišily levelově. Moc si to nedovedu představit. A v dovednostním systému by to fungovalo. Ostatně by to dost možná fungovalo i v novém levelovém systému DrD2, Indy by měl prostě navíc pátý level v povolání "dobrodruh" nebo tak něco.
Shako píše:
Fakt? To se musim nekdy podivat. DrD pravidla uz jsem nemel v ruce par let, tak nevim, co se tam presne pise. A dalsi systemy, co jsem cetl tak si nevzpominam, ze by se k tomu nejak vyjadrovali.
Já už DrD taky dlouho nečetl, a verzi 1.6 snad jen jednou. Nicméně třeba Shadowrun 2 už před třinácti nebo kolika lety psal "Nezabíjejte postavy. Strčte je do nemocnice nebo cokoliv, ale nenechávejte rozvinutou postavu zemřít jen proto, že na kostce padlo 2, když hráč potřeboval 3."
Ono i s pravidlem (přesněji doporučením) při každém úmrtí ubrat dva tři levely se zacházelo všelijak, a když mi postava zemřela čtyřikrát za dobrodružství, tak už mi Pj povolil jen přepisovat jméno v deníku, protože nahazovat si pořád nového zloděje a počítat všechny schopnosti by byl neskutečný vopruz - tedy ještě větší, než být každou hodinu a půl mrtvola.
Je třeba podívat se na důvod, proč tohle pravidlo existovalo - a ten důvod je, aby nová postava nebyla automaticky lepší než ty původní. Protože přeci jen během hry hráč zjistí, že některé schopnosti si vybral špatně (platí u kouzelníka s kouzly) nebo jsou použitelné jen na nízkých levelech a pak ztrácí opodstatnění, takže když si dělal novou postavu, už ji mohl lépe optimalizovat. Nemluvě o nahazování životů u nové postavy, kdy někteří museli hodit šest maximálních hodů v řadě.
Tohle všechno je ale v novějším RPG zbytečnost, protože uvedené potíže v něm nemusí nastat, když se dobře nastaví ostatní mechaniky.
(Btw. ve svých hrách povoluju hrát úplně jakékoliv postavy s rozdílem efektivní výkonnosti i 3:1, a nedělá to žádné vážné potíže.)
Shako píše:
Tak snad nejakou sekci pro PJ by ty pravidla mit meli, ne? Protoze pokud ne, tak jsou pro prvni hrani dost nevhodna. Kde se ma chudak PJ inspirovat, jak by to mel delat... :(
Předpokládám, že Sirien myslel, aby v DrD2 nebyl příručka, kterou si hráč nesmí ani přečíst "aby neztratil šanci být při hře překvapen". Potažmo aby si nemohl přečíst doporučení autorů, jak má PJ ojebávat hráče, falšovat hody, cocat si čísla z prstu a vůbec jinak nehrát podle pravidel.
Merlin píše:
Teď tu mám na stole manuál pro rozpoznávání Symbolů používaných extremisty na území ČR v současnosti...můžu ti k tomu dát výklad ....
To by mně zajímalo, co se tam píše o symbolu, který jsem měl na opasku.