alef0 píše:
Od istého momentu mi už hry v tomto systéme prevažne nič neprinášajú a moje nadšenie opadlo, lebo .. sa mi obohrali. Tie typické gejmistické aspekty už veľa nehovoria (kombenie postáv, optimalizácie, taktizovanie s miniatúrami na hracom pláne) a mám možnosť nebyť martýrom hrania, kde budem hrať v skupine s divokými individuálnymi preferenciami a mentalitami, ktorých drží v disciplinovanom stave len samotný systém.
Víš Alef0, to je ale právě Tvůj základní problém.
Dokážeš si představit, že existují tuny skupin, které DnD hrají naprosto jinak, než to Ty tady takhle vykresluješ? Přečti si třeba místní zápisky Amazing Adventures, jdi si někdy zahrát DnD s Alnagem nebo s Almim...
...to co se Tobě nelíbí je TVŮJ styl, kterým jsi ho TY hrál a to co se NÁM nelíbí je Tvoje tendence tenhle styl zobecňovat na všechny ostatní. To že jsi Ty nedokázal hrát DnD jinak je Tvůj problém, ne náš, kteří jsme ho jinak hráli/hrajem.
alef0 píše:
D&D tu mávam preto, že ... well... sme na d20.cz
Jenže Ty se s ním takřka stejně intenzivně oháníš i v těch diskusích na RPG F, co jsem tak koukal, takže tohle na mém původním ani současném vyjádření nic nemění.
alef0 píše:
Na našom trhu veľmi nemáme hru inej filozofie, ktorou sa dá v diskusii operovať a tie ostatné sú väčšinou rovnaká mentalita a rovnaká škola.
Pokud si tohle myslíš, pak by ses neměl zapojovat do této diskuse z takové pozice, ze které se do ní zapojuješ (vědoucího, sečtělého, zkušeného) a namísto toho by sis měl jít raději zkusit zahrát něco z WoD, které je u nás také dost rozšířené, poohlédnout se po tom, jak hraný byl svého času Shadowrun, zamyslet se nad tím, jak dlouho v ČR koluje internetem překlad GURPS (všechny ty hry jsou od sebe, od DnD i od DrDII dost odlišné, a to i stylově a filosoficky) - jsou to takové dost základní vědomosti pokud se chceš vyjadřovat ke stavu RPG v ČR takovým způsobem, kterým se vyjadřuješ. Jsem si jistý že si je zvládneš dostudovat tak do tří týdnů a do dvou měsíců bys je mohl mít i odzkoušené.
alef0 píše:
To je ale relevantný názor proti relevantnému názoru. Nesúhlasím s tým, že je to univerzálne platné a že to má byť kritika uvádzaná veľkými písmenami.
Upozorňuju, že Jersonův názor má o hodně víc lidí jak v obecné rovině, tak ve vztažnosti k DrDII
Zároveň upozorňuju, že Jersonův názor naprosto souzní se zkušenostmi z OG. A ta vědomost o tom je dost stará, protože si pamatuju že jsme se o tomhle kdysi bavili ještě s Dalcorem, v době kdy Dalcor dělal OG se mnou, a to je hodně dávno - už tehdy jsme se bavili o tom že je potřeba náročnost OG podsazovat, protože hráč snese, pokud mu improvizovaně naklopíme víc než bylo připraveno (zvyšujeme challenge), než když jí improvizovaně snížíme - a) je to míň nápadné b) když to hráč pozná, tak v případě zvýšení obtížnosti nemá pocit že byl podveden, v případě že je náročnost snížena tak ano.
Tím chci říct, že Tvůj názor že to tak není zde stojí proti argumentačně podloženému a zkušeností dlouhou dobu ověřenému a upevněnému názoru, že to tak je. Samozřejmě, ne pro všechny hráče, ale pro velkou část ano a to docela bohatě stačí.
alef0 píše:
Nekonečná Sudba by ti brejkla systém -- oponenti by sa mohli donekonečna vyčerpávať.
To byl ilustrativní ad absurdum příklad pro zdůraznění mého argumentu, že v okamžiku nedočerpávání Sudby Sudba ztrácí význam, neb o úspěchu přestává rozhodovat systém, ale rozhoduje čistě a jenom moje libovůle.
Ten odstavec co píšeš dál nebudu rozebírat, protože když jsem se teď podíval na svou původní argumentaci (a Jersonovu) tak jí tím co píšeš v ničem nevyvracíš.
alef0 píše:
akurát to bude asi také zábavné, ako hodinové kynoženie 200 poskokov v 13 assassinoch, ktoré môžete skrátiť na dvojtretinový čas a nič sa nestane.
ne, nebude, tohle je od Tebe nekorektní argument, neb to co naznačuješ není špatné využití systému, to je chyba ST při designu opozice a se systémem to nesouvisí - pokud ST vytvoří nezajímavé oponenty které nemá smysl dohrávat naplno, pak to je jeho chyba, ne chyba hry.
alef0 píše:
DrD2 ti zabilo mačku? :-) Prečo ste sa nevedeli vrátiť k predošlému hernému systému? Preto, že ste vypadli z monopolu a zrazu polovica ľudí zistila, že chcú hrať nový systém a druhá nie?
Vzpomínáš, co jsem Ti v hospodě říkal o očekávání zákazníka kupujícího plošně propagovanou a plošně distribuovanou RPG hru? To s tím že čeká že i v případě že to nebude hra přímo pro něj to bude aspoň hra kterou bude schopen a ochoten hrát a pokud to hra nesplňuje, pak to je ve své podstatě podvod na něm, nikoliv jeho chyba?
Tak Quentinova reakce je přesně to, o čem jsem mluvil ;)
Jinými slovy není zrovna adekvátní se ho pak ptát jestli mu DrDII zabilo mačku, neb v tomto alegorickém přirovnání je odpověď: ano, DrDII mu zabilo mačku, protože ho podvedlo když mu nabídlo něco zcela odlišného, než jak se tvářilo a v očekávání čehož do toho on dal své peníze.
alef0 píše:
Inak ak chceš mať systém, ktorý má zabaviť rýchlo a všetkých, tak medzi nami dievčatami, povedme si rovno, že ostáva len snívať (vývojári, peniaze, český trh atď.)
FATE, ergo SotE?
FATE jako jednoduché a snadno vysvětlitelné a ověřeně 100% funkční mechanické jádro, SotE jako chytlavý setting který je snadné přiblížit a kde si každý najde své... (jsme opět u toho odstavce se základy vědomostí výše ;) )
alef0 píše:
To je v kontraste so skúsenosťami a la D&D, kde zlyhaný skill check je zlyhaný a nič s tým nespravíš.
Jenže DnD Jersonovi neslibuje, že uspěje kdykoliv bude chtít, když za to něco zaplatí.
DrDII a v tomto případě zaplatil a stejně neuspěl.
V CPH by se mu to nestalo, neb CPH tento slib daný k DrDII plní lépe než DrDII samo ;)
alef0 píše:
Čiže si skončil v stave, že si minul X zdrojov, aby si zabránil v úteku a on ti napriek tomu ušiel a to ťa hnevá? (Toto je rovnaký problém v klasických hrách: vyplieskaš X kúziel, aby si zabil človeka, a on sa furt sejvne, uhne, obráni
ne, to teda neni.
Klasické hry totiž jasně říkají, že oponent se může sejvnout, uhnout, ubránit.
DrDII explicitně říká: "zaplatíš-li zdroje, oponentova akce bude i přes Tvůj neúspěch zmařena a on nezíská co chtěl, nebo získá, ale Ty také něco získáš, takže mu to nepomůže - remíza" - Jerson zaplatil, oponent neměl nic získat (náskok), a přesto utekl. PK nedokázal použít svůj vlastní systém, případně si uvědomil že jeho vlastní systém generuje blbost a rozhodl se jej úmyslně překroutit. Nevím co o tom systému vypovídá v rukou jeho vlastního autora hůř.
Píše:
Iste, ale najpredávanejšou knihou 2009 boli Twilighty a Dan Brown.
A medzi najsledovanejšie seriály patria telenovely.
A jsme u toho, že?
Tohle je absolutní elitaření jak svině, RPG jsou koníček a tohle sem nepatří - tohle se už zastáncům Forge jednou o hlavu omlacovalo mnoho let zpátky, ale očividně ne dost. Pokud máš dojem, že Tvůj způsob zábavy je lepší než můj, Alnagův, Quentinův, Ma-edein, Sparklin etc., tak super, užívej si svou morální nadřazenost, ale udělej nám všem laskavost a jdi si jí užívat v tichosti někam jinam. Jestli Tě tenhle postoj uráží, můžeš si k tomu přidat ještě dobrý pocit z nespravedlivého nepochopení. Ten si ale také prosím nech pro sebe, nebo si ho vylij u sousedů, kde Tě určitě pochopí a soucitně poplácají po zádech, protože na ně se kdysi řvalo stejně.
_______________________
andtom: vítám Tě zpátky mezi diskutujícími, mimochodem :) Tak nějak vždycky tuším že tu jsi s náma, ale v té obvyklé tichosti to nějak není ono, je příjemné si zase číst posty s Tvým nickem v záhlaví :)