Většina sporů tu vzniká pootáčením toho, co někdo myslel jinak.
Píše:
"Nedá se nic dělat, padneme do posledního muže," řekl Halvar.
Pravil Bouchi, ve snaze to zřejmě odlehčit, ale Alef se toho chytil a začal Noirovi dokazovat, že takto opravdový hrdinové nejednají (mají k vražednému boji důvod), a Noir zase dokazuje, že takto opravdoví hrdinové nejednají (občas jdou do vražedného boje). Což se v zásadě nevylučuje.
S tím drakem je to stejné:
Píše:
Čiže, ak sa zamyslím, kameň úrazu je v tom, že tam mali dať do ukážky prerastenú vážku a bolo by
Ne tak docela.
Umění vyprávět příběhy a potažmo i GMovat znamená řešit paradox rovnováhy sil; na jedné straně rozpoutat síly dost veliké, aby to bylo napínavé, a na straně druhé je zase nějak uvěřitelně zvládnout.
Pokud na scénu vtáhnu těžkotonážního draka, musím vědět, co si s ním počnu.
Předvedu-li velmi podivnou akci typu
"zastrašíme ho... přemůžeme ho... nějak to nejde, tak zase jdem..."
vzniknou velice zmatené dojmy i u publika;
- drak byl vlastně slabý (což se nám neřeklo)
- lze dělat vlastně cokoli
- mechaniky brání tomu, aby se stalo cokoli nebezpečného
- ať dělají, co dělají, průvodce hrou je neopustí a nějak to vyřeší.
Řešit to s vážkou vyrobí uvěřitelnou reakci, ale zmizí napětí, pročež výsledek bude zase k ničemu, akorát jiným způsobem. Protože s vážkou lze opravdu provozovat cokoli naprosto beztrestně.
Bojovou akci, pro začátek, by asi bylo nejepší demonstrovat s Průměrnou Generickou Obludou (TM), třeba loupežníky nebo vlky nebo co tam chcete do svého settingu.
Naopak nebojovou akci lze demonstrovat na setkání s Tajemným Mnichem (TM), kde nevíme, jestli je dobrý nebo zlý, a trochu se bojíme maléru (může být nakonec stejně tuhý, jako ten drak).
Nemrtvý drak je 100% bojová akce, kde to na remízu vypadá nejméně ze všeho. Ukázka už je možná zbytečná, protože až zvládnou hráči tohle, umí dávno všechno ostatní. Leč pro pobavení:
- v prvé fázi hraničář zpoza zdi teleportuje na místo kachničku, která svítí, houká, a řve "pozor, důležité hlášení"
- drak podezíravě kouká, co se děje (kdo by nekoukal, že)
- čaroděj se zjeví zprava, odpaluje fireballly, blesky nebo co, a ihned zase mizí do předem připravené pozice
- drak opět nestíhá a obrací se napravo pozdě
- z druhé strany trpaslík seká ten trám a mizí
- všichni se skrývají
- na draka padá věž
- postavy pomalu opatrně vykukují, zda drak hodlá pokračovat v boji.
Tak nějak.