Sirien píše:
Naprosto me fascinuje, jak když někdo chce shodit čistě mechanickou úvahu o RPG, sáhne k šachům, vidím to tu už poněkolikátý...
Šach je aj pre mňa zábavný, tá logika, tá kompetitívnosť, tá optimalizácia ťahov, ten odhad súpera. Kde ostala fikcia?
Jasne, ja keď hrám šach v Nebre, a okolo mňa sedia ďalší traja ľudia, ktorí do toho prd vidia, ale chcú sa zabaviť, tak im opisujem ako pešiak vyhodí vežu tak, že vezme rebrík, a s bojovým pokrikom sa na ňu vyšplhá a zapáli ju. (Zamladi som hrával Battle Chess, kopa inšpirácie!) Dokonca som sa naučil riešiť problémy s fikciou, lebo už viem, že ak veža naháňa pešiaka, tak je to bojový stroj radostne páliaci lightning bolty. Odmenou mi je radostný smiech publika, minule mi za to kúpili pivo.
Píše:
Máš očividně zoufale nedostatečnou představu o tom, co všechno jsem četl/hrál a následně probíral s různými lidmi co to také četli/hráli ať už přímo se mnou nebo jindy a jinde s někým dalším.
Výborne. Idem zaradom. In a Wicked Age. Ako hodnotíš deravosť systému, kde fikcia je nad mechanikami? A keď nie tu, tak, niektoré iné vymenované hry?
Sirien píše:
inak mám dojem že na diskusi s Tebou asi kašlu
Došli ti argumenty, chápem :-)
Sirien píše:
Zajímavé na Mouse guardu je také to, že nevím o nikom ze svého okolí, kdo by hrál tu hru samotnou - všichni hrají ten setting a zásadně si k tomu berou nějaký jiný systém (FATE atp.)
Koľko je tých ,,všetkých"? :-) Pýtam sa na problém mechaník, ale ok, nechce sa ti to študovať, radšej mi opíš ten In a Wicked Age.
Sirien píše:
totéž bez návaznosti na mé hlavní argumenty týkající se nesmyslnosti vztahu hodu a zdrojů, které prostě nebyly zodpovězeny a které očividně hodláš vynechávat do jejich zapomění, tak nebudu zahazovat svůj čas...
Takže v tejto chvíli, keď si prakticky uznal, že všetky tie bočné tirády boli nepodstatné alebo bez tvojich argumentov, prešiel by som k riešeniu tvojho megapostu. Ale počúvať nebudeš, tak si radostne počkám na recenziu a budem komentovať až ju.