Bouchi píše:
kde je moje 'uzavrit dohoda "budes dostavat X tisic mesicne a za Y mesicu dodas hotovy a odladeny RPG system"' v rozporu s tvym 'platí se dohodnutý podíl zpětně za dokončenou práci podle iterativního plánu a zbylý podíl se teprve doplácí za odvedenou práci'?
rozdíl je naprosto diametrální. To co píšeš Ty: "budeš pracovat X měsíců, za každý měsíc dostaneš 1/Y z dohodnuté odměny, po X měsících mi odevzdáš kompletní práci a dostaneš zbytek" - jde o naprosto standardní plat (dostaneš X tisíc měsíčně) s bonusem na konci.
To co sem popsal já - na začátku je rozpracován hrubý plán práce s milestones (česky nejspíš milník?), kde je každý milestone oceněn určitou finanční hodnotou. K tomu je dodán odhad, kolik asi tak bude potřeba času na to dostat se k jednotlivým milestones, ale to není až tak kritické (teoreticky tam může být občas menší odměna navíc za dodržení časového harmonogramu, ale také nemusí). Nic takového jako periodická výplata vůči časovému intervalu neexistuje, platí se prostě za předanou část práce.
Samozřejmě tam jsou pak ještě další postupy týkající se například změn v už odvedené práci, změn původního plánu, rozšíření nebo zúžené práce, možnosti rozdělovat práci mezi na sobě nezávislé jedince a tak, ty postupy jsou docela podrobně popsané na tisíce různých variací, ale to si snad už dokážeš (nebo možná také ne, nevím) v případě zájmu dohledat sám.
Bouchi píše:
citation (ze jsem delal to, co tvrdis) needed
ne, netřeba. Byl jsem přímo u toho když jsi na RPG F psal že sháníš lidi, vím o tom jak jste si tam otevírali skrytou sekci skrze kterou jste pracovali, někteří členové týmu mi i sem tam zmínili, jak to tam vedete (včetně dílčích sporů o jednotlivá témata, už se bohužel moc přesně nepamatuju tyhle detaily), potkal jsem pár členů vašeho slavného týmu když jste si dělali na Gameconu poradu a tvůrčí tým minimálně ze začátku obsahoval lidi na ose Praha - Brno - Blava (a doteď koukám obsahuje stále minimálně Brno - Blava)
Jistě, teoreticky lze mít klidně tým lidí z jiných měst a tak... pokud to dokážeš zmanageovat. Nicméně valná většina toho co se o Tvé (Altaří) práci dozvídám ve mě tento dojem fakt nevzbuzuje a výsledky minulých projektů svědčí spíše o neschopnosti něčeho takového, než naopak.
Erric píše:
a) Ti profesionalni designeri, kterym by melo smysl platit za jejich praci na RPG proste v CR nejsou! Az na opravdu male vyjimky (a ty vsechny pokryva tym DrD II) tu neni nikdo s dostatecnymi zkusenostmi, znalostmi a dovednostmi. To ze bys za to nabidnul penize nic nezmeni.
Tak zrovna osobně znám... z hlavy se mi vybavuje... šest lidí co nejsou v týmu DrD2 a ve které bych vzhledem k jejich zkušenostem, vědomostem atd. měl mnohonásobně větší důvěru. To že je Ty anebo Bouchi osobně neznáte není nijak objektivní argument.
A vím skoro jistě, že alespoň tři z nich by za peníze byli ochotní a schopní odvést zodpovědnou práci. A ano, za peníze, protože oni sami mají k Altaru vztah zcela nulový (nic proti, ale nezajímá je), k DrD sérii také a prostě nemají jiný důvod než peníze, kvůli kterému by se namáhali pro Altar něco dělat (tvůrčí zábavy mají dost vlastní, ego si nahánějí jinde, přátele kolem Altaru nebo DrD kterým by dělali charitu pokud vím nemají)
alef0 píše:
to si koniec koncov zažil pri svojom C&L systéme (a nielen ty, takých projektov je plný web, i ja mám také ;-))
Tenhle svůj projkt jsem ve skutečnosti ukončil, protože jsem si uvědomil, že samotná původní myšlenka byla chybná a zbytečná - nesměřovala k ničemu dostatečně odlišnému, originálnímu atp. Naštěstí jsem si to uvědomil dřív, než jsem do toho vložil příliš mnoho energie.