Tak hned na začátek - sorry, PK, v tomhle fakt neni nic osobního ani zlýho, ale tyhle texty by si FAKT neměl psát Ty - nebo bys je aspoň neměl psát slovensky. Mám kamarády kolem dvacítky, který mi narovinu řikaj že slovenštině nerozuměj. A to sou z Prahy, kde lze slováky docela rozumně potkat. Co proboha čekáš od 14ti letejch z vesnice, maloměsta, nebo klidně i z té Prahy, Brna nebo Ostravy?
(na druhou stranu bych měl bejt asi spokojenej, protože tenhle přístup podporuje mojí tezi že by se do těch pitomců měla slovenština zase hezky namlátit zpátky, takže jen tak dál... ale nepřijde mi to zrovna jako ideální pro marketing produktu před vydáním...)
Celkově tam není nic moc co by se nedalo vysledovat z předešlého, ale zaujal mě závěr s těmi třemi proměnnými ("životy") - docela by mě zajímalo, jestli, laskavě, konečně, bude do hry zavedenej nějakej prvek podobnej WoD Moralitě. Ve 4WoD se to ukázalo jako velice přínosný a smysluplný koncept který hru hodně obohatil a poměrně i usměrnil různé výstřelky - není nutné aby tam byly nějaké penalizace (darangement), už jenom samotná snižující se škála s určitými popisky má efekt a myslím že by to fakt stálo za pokus.
Jerson: A kde je problém?
Jack of all trades je regulerní literární/seriálový/filmový koncept charakteru. Já teď na tomhle konceptu hraju Eclipsu v Exalted - s výjimkou Night kasty kde mám relativně deficity mám vysoký skilly a k nim náležící charmy rozdělený do abilit všech kast, nejen svojí vlastní.
Ok, nejsem tak "hustej Eclipse" jak bych bejt mohl (s exp levelem na němž sme bych už byl na úrovni kdy lusknutim prstů likviduju jedinym dopisem celý gildy byrokratickym zásekem, jedinym výstupem na náměstí zfanatizuju město a při setkání s vládci vytvořím dokonalý konsenzus po pár hodinách dialogu...), na druhou stranu krásně vyplňuju chybějící sféry ve skupině, dokážu převzít specifické úlohy, když je potřeba víc specialistů a když na to dojde, tak v eclipsích sférách slabej taky nejsem.
ShadoWWW píše:
Pak mi ale není jasný, proč neudělali rovnou dovednostní systém.
Mezi skill based a C&L ve skutečnosti není tlustá čára, je tam pozvolný přechod plný hodně moc odstínů mnoha barev. Na level se můžeš dívat jako na divnej hodně vysokej skill boost, na jeden exp ve SB se můžeš dívat jako na velice velice malej level-up.
Povolání tak jak je DrDII chápe je očividně hodně moc širokej skill-pack. Popravdě mi to přijde jako docela rozumný zjednodušení. Dřív se o to už snažili autoři Hrdinů fantasy (se svejma Rámcema), ale tam to bylo takový hodně nedotažený.
Lokken: Ani ne. Je to prostě prerequisitní strom - A a B otevíraj C. Simple.