York píše:
takže když řeknu, že ta zeď má pětkovou obtížnost, tak to znamená, že je to přiměřená výzva pro mistra zloděje (pětkový skill). A přesně to hráč potřebuje vědět - tedy jako se u toho zapotí jeho postava.
vtip byl právě v tom, že bych to číslo klidně řekl, ale chci vědět od lidí tady jaký :)
jestli na tom panuje shoda. A když si četl předchozí příspěvky, tak byly přesně o tom, že někteří předřečníci chtěli popis, aby si udělali představu, někomu stačí to číslo, jako tobě ... ale zasekne se na tom, že se lidi hádaj, proč zrovna takový číslo bylo zvolený. Proč to má být velmistrovský obtížnost, když jemu to přijde jako tovaryšská.
Nemám sám za sebe problém stanovit obtížnost a nechat podle ní hráče házet.
Píše:
třeba že jsou postavy zrovna ve slumech, tak je jasný, že tam budou zdi domů v dost dezolátním stavu
Kdybych měl korunu za každou situaci, kdy někdo řekne, že to je přeci jasný ... a ono to není všem jasný, protože třeba oni viděli slumy tam a tam, když byli na dovolený, a tam teda by to fungovalo úplně jinak, než říkáš ty. naopak, vylézt na kteroukoli střechu je tam problém, protože tě nejspíš neunese.
Píše:
ili nehraju to tak, že bych měl připravené překážky, které musí postavy překonat. Hraju to tak, že překážky pokud možno vyplývají ze situace a jiných zmíněných souvislostí (a na to je podstatné, aby to i hráčům aspoň zhruba sedělo).
Když se postavy chtějí dostat do hradu, aby zachránily princeznu (což je quest toho večera), nemáš "připravenou" zeď (víš o ní a jak asi ve hře "funguje"), jakožto evidentní možnou překážku? Ok, ty hraješ ty totální improvizace, viď? to je pak jiná.
Píše:
Já to dělám tak, že konkrétní hodnotu obtížnosti probírám s hráči, když o to mají zájem
A jak to s hráči probíráš, bez toho popisu? řekneš: je tam zeď ... hmm, co myslíte, jakou by mohla mít obtížnost. Tak asi tak střední, co? Nebo spíš vyšší?