sirien píše:
Třeba protože chceš hrát umělecky zaměřeného intelektuála, který je ve své podstatě anarchista a touží po idealistické společnosti bez šikany ostatních,
Tak pod timhle vidim uplne stejne jak Brujaha, tak Toreadora nebo Malkaviana. A nevim, jak ty, ale ja stavim postavu presne opacne. Prvni jsem si vybral klan a pak jsem premyslel, jak do nej zapadnout. ;-) Ale treba to hrajes na nejake jine urovni a ta hra se ti zda jina. Coz by tedy bylo jen dalsi plus te hry.:-)
sirien píše:
Klidně si můžeš vzít postavu, jejíž mentor ovládá thaumaturgy po svém mentorovy, má zvětšiny odlišné rituály než tremeři, učí Tě to jako svého nástupce, ale držíte to v tajnosti, aby se z toho Tremeři nezcvokli?
Neni to prilis komplikovane? Proc kdyz chci mit traumaturgyi, tak bych nemel byt Tremere? Nemusim kvuli toho vymyslet zadne dalsi komplikace (pokud to tedy neni nejake zaplatka - treba, ze nejsem tremere a proto po mi tremeri pujdou po krku).
Todle je zhruba stejne pitome jako kdyz reknu, ze nemusi byt bojovnik, kdyz chci bojovat. Na to muze byt klidne zlodej, ktery ma mistra, ktery ho uci prefektne bojovat s dykou. Ano, muzu, ale proc?
Navic todle je ciste na ST daneho sveta, zda tydle veci umozni nebo ne. To nema jedinou pravidlovou oporu v prirucce, puvodne jsem se bavili o tom, zda to je nebo neni class, coz by z prirucky melo jasne plynout.;-)
sirien píše:
A jinak - v upíří společnosti může motivovat kohokoliv cokoliv. Blood bond, vyžehlení průseru, zájem udělat si u někoho významnej plusík, protislužba...
Souhlasim. Svet to nabizi, ale je to na konkretni "implementaci" ST do sveho prostredi. Na nem zalezi, zda to tam bude nebo nebude. Ale to, zda je/neni to class si ST ani hraci vybrat nemuzou.
sirien píše:
A to že to někteří hráči vezmou "na tupo" a prostě nechají klan zcela definovat svou postavu... no, když je to baví, proč jim to kazit. Ostatní mají možnost si vytvořit postavu dle svého.
Ale presne od toho je tu povolani, ne? Hraci, kteri se s tim nechteji parat, tak si vezmou radoveho maga/bojovnika/zlodeje/hranicare. Hraci, kteri maji zajem si s tim trosku pohrat, tak si muzou postavu vyprofilovat vice. Tu nejsirsi definici povolani to splnuje. Pokud bych tu definici zuzil na to, ze zadne dve povolani neumi to same nebo ze se nedaji dovednosti jednotlivych povolani kombinovat, tak uz to na Vampiry nepasuje, ale to ani na spoustu jinych class systemu.
sirien píše:
Podobně v mázích jsem viděl jak hráči brali nějakou tradici prakticky za hotové paradigma a všichni hermetici byli dost stejní.
Magy neznam, ale to co popisujes dale je zcela jiste zbytecne delat hned v prvni hre. Protoze nemuzes po prvni hre prohlasit, ze vsichni hermatici jsou stejni, protoze si zadneho dalsiho nevidel nez toho sveho resp. nekoho ze spoluhracu.
Uz jsme se o tom bavili v jinem vlakne. Cast lidi v tedle komunite ma pomerne znacne zkusenosti v hrani ruznych systemu, coz ji vyrazuje z typicke cilove skupiny na ktere je mozne zamerit nejaky produkt (DrDII, Gamecon...).
Typicky prirucku noveho DrDII je zbytecne psat pro lidi jako jsi Ty, Alnag, Jerson.... To je doslova zbytecne. Nerikam, ze se k tomu nemuzete vyjadrit, ale v zadnem pripade se neda uvazovat, ze zrovna vy by jste meli byt cilova skupina, kde to ma padnout na urodnou pudu. Vampiri v tomhle nejsou az tak jini. Porad musi byt psani pro lidi, kteri to do ruky vezmou poprve. Musi tam byt hodnotny navod, jak s tim pracovat, pokud clovek nikdy zadne RPG nehral nebo hral jine RPG (v ceskych pomerech okojenec dracaku). To, ze si to pak lidi jako ty muzou ruzne upravit, predefinovat, inspirovat se tim a vyuzit uplne jinak je jen dalsi vyraz kvality te prirucky, ale neni to zaklad na kterem to muze stat.
Pro prvni hru je proste podstatne se do toho dostat a ne se tim rovnou "jen" inspirovat a rovnou to hrat nejak jinak. To si myslim, ze vampiri splnuji v plne vyssi. A dokonce dokazi zaujmout i lidi, kteri uz o RPG maji nejaky rozhled. To je jejich dalsi velke plus. Pro me bude bohate stacit, kdyz DrDII dokaze zaujmout vsechny ty novacky a nebo odchovance DrD(+). A nebude mi nikterak vadit, pokud ji zde na D20 nekdo odsoudi s tim, ze DnD je stejne lepsi.:-) Pokud to vsak dokaze zaujmout i lidi tady, tak to bude obrovske plus a skvely pocin ceskych (a slovenskych) autoru. Ale pokud ne, tak to porad muze byt hodnotny produkt.
Za sebe rikam, ze class je prijemnejsi na uvodni hrani nez skill-based, i kdyz ten class muze byt maskovany ci rozlozeny az skoro na jednotlive skilly, tak jako je to ve vampirech. Class nabizi jasnou predstavu, jak se muzu hrat svoji postavu a ostatni hracum rika, jak moje postava zhruba vypada a to vsechno je vyjadreno v jednom slove (obcas vice slovy).
A je mi uplne jedno, jestli ta veta bude znit: "Tak si to predstav. Jsem hrali, ja mel bojovnika, pak tam se mnou byl jeste mag a hranicar."
a nebo
"Tak si to predstav. Jsem hrali, ja mel brujaha, pak tam se mnou byl jeste Tremere a gangrel."
a nebo
"Tak si to predstav. Jsem hrali, ja mel rvace, pak tam se mnou byl jeste vestec a krotitel zvirat."