Bouchi píše:
A co se těch jmen týče, kolik existuje na české RPG scéně tvůrčích lidí, jejichž jména by něco říkala širšímu okruhu RPG hráčů?
Lidé se neřídí svými názory, lidé se řídí názory referenčních osob - tzv. "opinion makerů".
Není to složitý koncept - když si du koupit počítač, poradím se s kamarádem od počítačů. Když si pudu koupit auto, poradím se s kamarádem od aut. Když se budu rozhodovat o tom jakým RPGčkem budu trávit hodiny svého času týdně, poradím se s kamarádem od RPG.
Běžní lidé nesledují dění. Běžní lidé sledují opinion makery, kteří sledují dění.
Úspěšná marketingová kampaň obvykle necílí běžné lidi přímo - protože lidé jí nebudou věnovat pozornost, případně jí neuvěří. Lidé věří svým kamarádům - proto úspěšná marketingová kampaň cílí opinion makery, kteří pak její zprávu předávají v podobě osobního doporučení svým kamarádům.
Množství opinion makerů v populaci se liší, nicméně +- v zásadě můžeme zobecnit že to je cca 10%. Což je, shodou okolností, podobný poměr, jako je odhadovaný poměr mezi hráči RPG a čtenáři internetových zdrojů o RPG.
Jména autorů nemusí nic říct běžným hráčům - musí něco říct lidem tady na Kostce, lidem na RPG Fóru, možná na Annunu (dlouho sem tam pořádně nebyl, už nevim jak to v Hospodě starého elfouna vypadá...) atd. My většinu těch lidí nejspíš známe, naše scéna není tak velká (zdravím Ilgira).
Dojem, který pak ten autorský tým udělá na lidi na fórech je dojem, který lidé z fór přenesou na běžné hráče.
Dojem, který teď mezi lidmi bude šířit například noir bude: "DrDII? Kašli na to, Altar se stydí i za autory, tak co čekat od produktu"
...což je i odpověď na Tvou otázku proč informovat takhle brzy - protože "takhle brzy" je přesně ta doba, kdy se informace dostaly, tak nebo onak, ven a lidé co se zajímají (lidé, kterých se pak lidé budou ptát) chtějí detaily.
Colombo píše:
Bouchi: když to zvládá jeden člověk z one-man projektu na kickstarteru, proč to nemůže zvládat Altar, který má jistě více jak jednoho zaměstnance?
Nevím, jak je na tom Altar teď, ale nebuď si tak jistej.
Každopádně když sežene tým lidí, co to napíšou, mohl by sehnat nějakého studenta marketingu, který stojí o praxi, aby tu kampaň udělal za dobrý slovo a podepsanej papír...