Bouchi:
1/ Už jsem to psal mockrát - moc bych si přál, aby DrD2 uspělo, ale čím dál víc se bojím, že spousta dobrých nápadů umře na chatrné provedení. Sazba a jazyk jsou věci, kterým rozumím víc než RPG teoriím, proto se věnuji jim.
2/ Pokud autor neví, o čem psát, pak by neměl psát vůbec. A ano, souhlasím, že věta "elfove a trpaslici budou podobni tem, jake znate z Pana prstenu"? říká zcela totéž, co celá ta zbytečná stránka. Pokud to tak cítíš také, asi je s textem něco špatně. Proč popsat stránku papíru hromadou odstavců, když v tom není žádná informace? Fakt si myslíš, že čtenáři Pevnosti neznají Tolkiena? A pokud je inspirace starým profesorem tak silná (a ona je. viz níže), proč to nepřiznáte a netématizujete?
3/ DrD2 je (z toho, co jsem měl zatím možnost vidět) extrémně Tolkien-like. Skoro se mi zdá, že kromě krollů (přefluffovatelných na orky) je to celé úplně jako ze Středozemě. Jazyk, rasy, pavouci, fakt je toho víc, než by se mohlo zdát.
4/ Ano když vynecháš půlku věty a v té druhé změníš několik výrazů, je to souvětí zcela v pořádku. O stylu textu se dá přít dlouze, ale můj názor je, že:
a/Legendární? Ne, DrD není legenda, není legendární a i kdyby bylo, nehodí se to tam.
b/ hry na hrdiny? prč ne jen "hry", když princip RPG je vysvětlen v druhé půlce stejného odstavce?
c/Celé to opakování o minulých číslech Pevnosti je zbytečné. Kolik nových čtenářů má každé další číslo?
Chápu, že ti může být fuk, jak se někdo dívá na styl, ale ono to jedno není. Takhle se prostě článek nezačíná, tohle není otevírací věta. Pro mě je důkazem, že její autor (a fakt nevím, kdo to psal - což je taky divný: článek bez autora na mě působí jako inzerce) neumí hospodařit s daným prostorem, neumí se vyjadřovat úsporně a přitom dostatečně srozumitelně. A pro mě je srozumitelnost (a ne-spornost) pravidel jednou z jejich nejdůležitějších vlastností.
5/ Ten popis je tak generický, že se mi zdá, že ani necílí na hráče RPG. Například hobit - má mě motivovat ke hraní to, že má postava bude obézní lenoch s huňatýma nohama, který často žije v úrodné oblasti? Proboha, proč tam tohle je? A prč se tam opakují informace? jsou vychytralí a tvrdí vs. mají bystrý rozum a odolnost proti nesnázím? Druhá půlka odstavce OK, ale RPG nejsou etnologická studie! Tam přece mělo být něco ve stylu: "chcete hrát na pohled nenápadného človíčka, který dokáže trefit prakem mouchu v letu? Rádi byste se ocitli v kůži podceňovaného tlouštíka, který snese víc bolesti než dvoumetrový svalovec? Zkuste hobita!"
6/ Ano tvůj dojem z mého přístupu je vcelku správný - jen jsi zapomněl na příčinu. A ta je poměrně jednoznačná: materiály prezentované navenek jsou v naprosté většině tak špatné, že si nic jiného než kritiku nezaslouží.
P.S: Abych byl spravedlivý, docela dost se mi líbil popis válečnického chvástání, to mělo šťávu i originalitu.