Argo: mě přijdou trollové mnohem zábavnější, ať už číhají pod mostem, nebo budují svoje hordy. V prvním případě jsou to původní autentické pohádky a v druhém zase velmi odolný protivník, brutálně inteligentní s regenerací a specifickou magií. Oproti nim jsou krollové velcí válečníci s netopýřím sluchem a tam to tak nějak končí. A jsou v podstatě hloupí, ačkoliv to je spíš otázka klišé původních pravidel, kde ten kdo měl malou inteligenci byl prostě hloupý (krollové ji však měli skutečně nízkou, i v DrD světě na úrovni diagnózy).
Bouchi: tak jasně že to nutně nečtou lidi co mají předchozí zkušenost s RPG, nicméně ty popisy co jste prozatím zveřejnili jsou příliš generické. Možná jsou dobré pro laika, protože si řekne, " aha, to jsou vlastně ti hobiti - jak on se jen jmenoval ten hlavní - aha Frodo." Pro kohokoliv, kdo zkušenost má mi to přijde skutečně ploché. Možná jsem ale už taky zmlsanej a hledám něco nového.
Ve 4E jsou rasy trošku napasované na různé národy, půlčíci jsou kočovníci (cikáni), půlelfové mají švihácký nádech, trpaslíci jsou pořezové spíš než vousatí malí chlápci. Trpaslík v DnD ve mě evokuje siláka, sice menšího vzrůstu, a ne ´plně lidských proorcí, ale zas žádného anatomicky neobvyklého týpka. Ono obecně rasy v novém DnD připomínají to co kolem sebe vidíme, lid menší a větší, hezčí a ošklivější, prostorově výraznější či tenké, přemýšlivé a živočišné. Těch motivů je tam víc. Výhodou je, že se pak snadno vybereš podle námětu, který chceš hrát - a ono to i funguje.