Charles (zřejmě člen týmu):
Mno, pokud vám na něco nestačí síly, potom budou problémy fackovat jen a jen vás. Noir a já cheme jen laskavě poukázat (já tím, že jsem ho červeně označil a odtáhl o 90 stran dál).
Píše:
"vybíjení labyrintů" je prostě vyjádřením našeho přesvědčení
Tohle je mnohem zajímavější téze. Já jsem pochopil komplexního Noira tak, že poukazuje na
1) základní PR moudrost, že je třeba chválit, chválit, chválit, a nikdy se negativně vymezovat proti něčemu jinému. Konkurence se nekritizuje; ona prostě neexistuje; reklama na BMW Mercedesy zcela ignoruje; za drahý peníz nebudu přece uvádět soupeřovo jméno na plakátě...
2) Motá se dohromady svět (setting) a systém; to je pro mne letitá záhada. Jako autor systému bych si měl asi přát, aby si ho oblíbili pokud možno všichni; upírožrouti, fantazáci, šermíři, milovníci Tolkiena, Weiss a Hickmana, nebo slovanské mytologie, ať je to cokoli; rozhodně bych se varoval vyhnat některé z nich předhazováním toho "správného" světa, kde se to má hrát.
3) Už vůbec bych se děsil vyhánět lidi zatažením politiky do věci; pokud se svezete po něčem "přiblble americkém", partička kavárenských intelektuálů vám možná zatleská, ale jiná partička se uraženě zvedne a odejde (já). Nehledě na to, jak efektně demonstroval Noir, rozdíl je dost teoretický a mlhavý.
4) Poslední reakce ukazuje, že šlo vlastně o něco jiného; odpor proti dungeon -crawlu. Což lze provozovat klidně i ve slovanském sklepě plném umrlců (hráli jsme mnohokrát). Doporučuji pasáž o New Coke v jiné sousední debatě; vyhnat dungeon-crawlisty, když první díl pravidel DrD nenaučil fanoušky vlastně nic jiného, pokládám za velmi riskantní krok.
Proč vám proboha vadí, že vaše pravidla někdo užije pro dungeon-crawl?