Návštěvník píše:
Opravdu by mě zajímalo, kde se v pravidlech píše, že "vše, co již mohlo být vynalezeno, bylo vynalezeno", protože například to, že posledních několik astrálních sfér je neprozkoumáno, vybízí k tomu, že tam pro nové objevy ještě je možnost...
Je možnost nových objevů toho, co umí sféry, nikoliv nové objevy toho, co lze vynalézt, informace k vynálezům k potenciálním vynálezům jsou mnohem přístupnější. A fakt jsem si to nevymyslel, jen je to už minimálně deset let, kdy jsem tuhle informaci četl.
efram píše:
Dávat do roviny zabezpečení proti HypII s lanem a kotvičkou je prostě nesmyslný argument. Nikdo tu netvrdí, že je HypII ideálně vyvážené kouzlo, ale dělat z toho takový problém je prostě nesmysl.
Jenže ono nejde jen o pronikání do objektů. Jde třeba taky o boj. Válečník může pomocí Hyperprostoru zahajovat boj třeba tak, že se teleportuje za záda nepřítele a zaútočí na něj zezadu. K tomu bude třeba vyřešit, zda kouzlo dělá nějaký vizuální a zvukový efekt při objevení, protože je dost zásadní, zda na dotyčného půjde útok s překvapením, nebo jen standardní útok zezadu. Bude taky třeba vyřešit natočení postav při teleportaci, jestli si zachovávají orientaci, nebo je lze během přesunu i otočit.
Boji se lze ale úplně vyhnout - přesněji lze vzít krolla, který zvedne metrákový kámen, a pak ho teleportovat deset metrů nad silného nepřítele. Opět, pokud se vyřeší (ne)nápadnost kouzla, tak na cíl dopadne metrák kamene a kroll či jiný válečník bude podle pravidel o pádu zraněn za jeden život. Jaký efekt bude mít metrák žuly z deseti metrů na hlavu bylo námětem řady nedokončených dohadů. Samozřejmě, že by se proti téhle taktice dala vyvinout protitaktika (třeba ve světě kde zmíněná skupina hrála stála zadní řada bojovníků zády k nepříteli), a zrovna tak se tahle taktika dá použít na skupinu (kterou pravděpodobně rychle vybije, pokud bude správně použita). Otázka zní - opravdu mají takhle souboje v daném světě vypadat? A pokud ne, jak tedy zabránit takovému použití?
efram píše:
Myslím si, že lépe vystihnout, z mého pohledu, chybný přístup k magii ani nejde.......
No, a co konkrétně je na tomhle způsobu chybného, ať už v literatuře / filmech nebo v RPG?
Arten CZ píše:
Ty jdeš z extrému do extrému. Hyperprostor, který projde vše vs. hyperprostor, který neprojde ničím. Přitom u zámečníka se porovná kvalita obrany (zámku, tvůrce) vs. kvalita lamače (zloděje, paklíče). Stejně jednoduše jde řešit existenci magie.
Zaprvé - nemám hyperprostor. Nedovedu si představit fungování světa, ve kterém by existovala teleportace a zároveň neexistovala řada jiných věcí. Ale to je vedlejší.
I když budu brát magické zprůchodnění zdi, tak samozřejmě nejdu do žádného extrému, ale množství střepů a špon ve zdi působí proti kouzlu zprůchodnění a komplikuje - nikoliv automaticky znemožňuje - mágovi projití. Myšlenka je ale takové, že se proti magii dá působit nemagicky, a tedy nepotřebuju nezbytně magické obrany všude možně. Samozřejmě pokud chce být někdo ještě lépe chráněn, tak tu magii použije také.
Nicméně pokud má jít o teleportaci, tak těžko bude hrát roli nějaký materiál, když se má kouzelník přesouvat v jiném prostoru. Pokud má být vysvětlení ještě jiné, zase bude mít nějaké konsekvence. Absolutní zákazy jsem ve své hře pokud možno nedělal vůbec.
LokiB píše:
Jestli je pro někoho problém upravit si pro sebe parametry některých kouzel, protože mu neseděj, a raději prohlásí celý systém za nesmyslný, jeho volba.
Je problém to upravit proti názoru hráčů, zejména hráčů kouzelníků a zejména ve chvíli, kdy kouzelníky už nějaký čas hrají a těší se, že od určité úrovně konečně budou moct používat svou vysněnou a spočítanou taktiku. Protože ceny kouzel jsou napsány v pravidlech pro hráče a hráči obvykle dost špatně nesou, když si tyhle parametry mění PJ ze svého rozhodnutí tak, aby hráčské postavy víc omezil. Většina hráčů totiž věří, že pravidla někdo otestoval a pokud vymyslí, jak je použít, tak je to autory povolený způsob. A podle tohoto názoru má PJ dost jiných prostředků jak hráče omezit.
Není to tak jednoduchá volba, jak píšeš.
LokiB píše:
Jak psali jiní, žádný systém nebude vyhovovat všem. A myslet si, že systém, kde není Hyperprostor k snadnému překonání čehokoli je prostě univerzálně lepší, než ten co ho má, je bláhové.
Přesto můžou existovat systémy, které bez změn a úprav vyhovují nikoliv 5 %, ale třeba 50 % nebo 95 % hráčů. Mezi "vyhovuje všem" a "nevyhovuje nikomu" je dost stupňů, a nevidím důvod proč na jejich srovnání rezignovat zrovna jen v případě pravidel RPG (přesněji pravidel DrD). O tom že by to bez Hyperprostoru bylo univerzálně lepší nikdo nemluvil, a pokud narážíš na můj popis, tak je to dané osobní nechutí k teleportaci jako takové.
LokiB píše:
Kde nejsou peníze, těžko čekat kvalitní nové produkty.
Dvě slova proti. Apocalypse World. (Nechci tu házet svými výtvory, podle kterých hrálo zřejmě jen několik stovek hráčů, takže proto se zmiňuju o systému, který zcela jistě hraje více lidí než DrD, i když nikoliv u nás.)
Nová doba umožňuje také nové možnosti, třeba napřed pravidla vyzkoušet a v případě spokojenosti poslat autorovi peníze.