ShodoWWW: máš pravdu. tohle v starších verzích nebývalo, tam si to kouzelník nemohl takto řídit, a my podle toho nehráli, takže jsem to opomněl.
sirien: ano, je to na úrovni napsat "Windows souborové systémy taky nebyly nic moc" ... což platilo pro mnoho verzí Windows. Schválně jsem nesrovnával jen s 5E. Rozumím, že když starší edice DnD neznáš, tak se ti to automaticky spojuje s 5E. Budu se tedy v příštích případech snažit být exaktnější.
A původně jsme tam psal kouzelník na 17. levelu, který už má i Power Word, Kill ... kupříkladu. No save, míň jak 100 hp instant kill ... a neptá se. i 5E.
Disintegrate nebo Finger of Death jsou z nižších úrovní a taky dokáží zabít jedním úderem postavu o několik levelů výše ... Disintegrate dělá 10d6 + 40, level 6 kouzlo. průměrnej Con 0 kouzelník má na levelu 20 82 životů ... (když si teda nehází a bere 4) ...
Arled: ok, takže Disintegrate zabije průměrnýho kouzelníka 18 levelu. no, není to 20, uznávám.
Předchozích edice mají i kladiva jako maximized scorching ray, nebo teda maximized empowered scorching ray ... oops, stále jen kouzlo 7.levelu. To už neustojí ani kouzeník 20. levelu. Ovšem, ok. je tam touch attack (ale ne save) a spell resistence.
Hele, já jen ukazuju, že možnost instantního zabití není nějakou smrtící vymyšleností DrD .. tyhle možnosti tu byly vždycky, byly v mnoha systémech. Někde mnohem brutálnější.
Postupně to některé začaly řešit jinak, omezením atd. V pohodě.
sirien: a jaký je ten hlaví rozdíl proti Zmiz? Že Zmiz zabije s jistotou bez obrany postavu na nižší úrovni. Tak to ale bylo imho myšlený ... stejně jako ten siccův instakill ze zálohy.
Autoři pravidel tím říkají ... " v potravním řetězci ten výše dominuje ty níže a má nad nimi v mnohém absolutní moc, co se života a smrti týče" ... je to vlastnost toho systému. resp. jeho části. nemusí se to líbit, uznávám. ale mnohým to vyhovovalo. mohli se svojí namakanou postavou machrovat na ty na nižší úrovni.